Startovní čísla: budou rozdána látková čísla pořadatelem
Systém závodu: 2x 20minut + 1kolo
Termín závodu: zatím není stanoven
Obec: Kamenice nad Lipou - Antonka
Okres: Pelhřimov
Kraj: Vysočina
Trať: louka + trať na poli (strniště)
Délka trati: cca 1km
Způsob přihlášení: přímo na místě v den závodu
Přejímka závodníků: 9:00 - 11:00 h
Startovné: 200 Kč
Věk závodníků: žádná věková omezení
Řidičský a techn. průkaz: není potřeba
Kategorie: Jawa50 Klasik - Jawa50 Stodolák
INFORMACE:
1.) Technická přejímka proběhne před formální přejímkou. Motocykl, který projde technickou přejímkou a bude splňovat pravidla závodu a bude zařazen do kategorie v níž motocykl startuje.
Pokud technický komisař shledá při technické přejímce rozpor s pravidly závodu, který jezdec do termínu ukončení technické přejímky neodstraní, nebude motocykl připuštěn k závodu.
2.) Vyhlášení výsledků bude 30 min po ukončení poslední závodní rozjížďky.
Vyhlašuje se 3 nejlepších jezdců a pořadí rozhoduje umístění v obou jízdách . Při rovnosti bodů rozhoduje pořadí ve druhé jízdě. Boduje se systémem :
1 místo 1bod,2místo 2body ,atd. Lepšího umístění dosáhne jezdec s menším počtem bodů.
3.) Pro kategorii do 16let rozhoduje věk jezdce který se ověří podle rodného čísla.
4.) Při podání přihlášky na místě závodů bude přiděleno startujícímu látkové startovní číslo a zařazení do příslušné kategorie.
5.) Při závodě fichtlcup Antonka jsou používány prapory dle řádů motokrosu:
- červený prapor ………...stop,ukončení závodu nebo tréninku
- černý prapor a tabulka s číslem ……….stop pro příslušného jezdce
- žlutý prapor v klidu …………………....nebezpečí
- žlutý prapor,mávání bezprostřední nebezpečí,zákaz předjíždění a skákání
- zelený prapor …………………volná dráha pro start závodu
- černobílá šachovnice ……………..konec závodu nebo tréninku
6.) Startovné pro jednoho jezdce v jedné kategorii je stanoveno na 200 Kč.
7.) Případné protesty se skládají k řediteli závodu do 10 minut po vyvěšení výsledků a nebo ihned po vzniku případného incidentu. Protest se projednává po složení částky 1.000 Kč která propadá ve prospěch pořadatele v případě oprávněného protestu se částka vrací protestujícímu.
8.)Je vysloveně zakázáno jezdit na motocyklech v prostoru startu a cíle nebo depa a na přilehlých komunikacích v obci před závodem a po dobu vloženého závodu. Jakékoli testování motocyklů před závodem lze provádět výhradně mimo obec a mimo komunikace, které umožňují příjezd k parkovacím plochám pro návštěvníky. !!!!
9) POVINNÁ VÝBAVA JEZDCŮ:
Motocyklová přilba, dlouhé kalhoty, dlouhé rukávy, brýle nebo štít přilby, rukavice, pevné boty !!!!
Závodník bez této výbavy nebude připuštěn ke startu !
10.) Jezdci se nesmí při přejímce nechat zastupovat !!! Musí se dostavit osobně:
Toto pravidlo bude dodrženo vůči všem jezdcům bez výjimky
Při nečitelnosti čísla nebo při jeho nezměnění na určené při přejímce nebude jezdec připuštěn k měřenému tréninku ani do závodu .
12.) Propustnost trati 30 motocyklů.
TECHNICKÁ PRAVIDLA:
Jawa50 stodolák
- Jawa Pionýr 05, 20/21, Jawa 23 Mustang, Jawa 550 a Jawa 555
- Maximální povolený objem motoru odpovídá 8. výbrusu, tj. vrtání 40 mm, zdvih 44mm a min. 2 kroužkový píst. Překročení kterékoliv z těchto hodnot není povoleno.
Motocykl československé výroby do obsahu 50ccm a do roku výroby 1985. Motocykl musí být v původním provedení tak, jak byl originálně vyráběn a dodáván. Je vysloveně zakázáno přidávat k motocyklu další konstrukční a jiné prvky, pokud nebyly součástí konstrukce či příslušenství původně dodávaného výrobcem. To co není v této kategorii dále v odstavci povoleno je zakázáno.
Rám a podvozek: Rám je zcela původní, bez jakýchkoli změn, bez jakýchkoli výztuh a vzpěr . Přední a zadní vidlice jsou zcela původní včetně jejich uložení. Kapoty mohou být seříznuté (max. 50% z originálního tvaru), jedná se o přední blatník a podseldový plech. Jeden plech daný z výroby může chybět (např.: prsíčka, maska plech pod sedlem,... ). Osvětlení nemusí být původní, může i chybět. Osvětlení nemusí být funkční. Mohou být odstraněna zrcátka a sedadlo může být upevněno ke kapotáži jiným, bezpečnějším způsobem. Řídítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu musí být originální. Kola,stupačky origo ne jinak upravene, brzdy, pružící a tlumící jednotky musí být prokazatelně původní konstrukce a typu. Pneumatiky 16 palcu mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Na modelech Pionýr 20 a 21 je povolen přední blatník z modelu Jawa Mustang (některé modely J20 a J21 byly takto vyráběny i továrně).
Motor: Motor musí být zcela původní konstrukcí, provedením i siluetou. Hlava a válec musí být zcela původní bez jakýchkoli úprav. Jedinou výjimkou je úprava válce výbrusem na maximální možnou míru udávanou originálně výrobcem 40mm. Je vysloveně zakázáno zvětšování chladících ploch, navařování a jiné úpravy žeber hlavy, válce a vík motoru. Musí být použito původního kontaktního zapalování !!!!!!!! Převodové ústrojí:
Převodovka musí být zcela původní konstrukce včetně jejího ovládání. Spojka musí být zcela původní konstrukce, zejména počet lamel a pružin. Je povoleno použít jiné malé kolo sekundárního převodu rozeta musí být původní
Karburátor: Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými tryskami. Filtr libovolný. Výfuk: Musí být použit původní výfuk, uchycení může být upraveno a přepážky tlumiče výfuku mohou být demontovány nesmí být nahrazeny jinými kužely.
Hlavní technický komisař rozhodne o zařazení do klasifikační kategorie a o připuštění k závodu (určitá tolerance !!!).
Proti jeho rozhodnutí není odvolání !!!!!
Jawa50 klasik - Jawa Pionýr 05, 20/21, Jawa 23 Mustang, Jawa 550 a Jawa 555
- Maximální povolený objem motoru odpovídá 8. výbrusu, tj. vrtání 40mm, zdvih 44mm
Klikový hřídel: Musí být originální, jeho průměr se nesmí měnit, zdvih nesmí být jiný než 44 mm. Ojnice musí být originální, ale v horním oku může být jehlové ložisko.
Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, vnitřní úpravy na něm mohou být provedeny pouze odebíráním materiálu za předpokladu, že se dodrží počet kanálů. Válec je možné zkrátit na rozměr pístu. Jeho časování je libovolné. Je zakázáno použití jiné než litinové vložky. Rozteč svorníků se nesmí měnit. Rozvod sání pouze pístem.
Hlava válce: Z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru.
Píst: volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm
Sání: Filtr vzduchu nemusí být originální. Originální karburátor smí být osazen libovolnými tryskami i jehlou za předpokladu, že vnitřní průměr difuzoru zůstane nezměněn. Kolínko sání smí být upravováno pouze odebíráním materiálu.
Převodovka: Musí být originální převodovka s originálními rozestupy mezi převody.
Převody a spojka: Primární převod může být použit zcela libovolný, ale spojka musí zůstat v originálním stavu, pouze pro snadnější montáž může být osazena matkami místo segrovek. Levé víko motoru musí zůstat zcela originální a nesmí být podloženo žádným muzikusem. Počet zubů sekundárního kolečka je libovolný, počet zubů rozety je libovolný.
Výfuk: Musí být originální a je zakázáno provádění jakýchkoli úprav, které jsou zvenčí patrné. Koleno může být vedeno tak, aby se minimalizovalo jeho případné poškození, ale musí být veden pod stupačkou. Musí ale vycházet z originálu a je vysloveně zakázáno zvětšovat jeho průměr.
Zapalování: Musí pocházet z Jawy 50, musí být originální s originálním přerušovačem, mohou z něho být vymontovány světelné cívky a musí být samozřejmě kontaktní.
Rám: Mohou být provedeny změny na originálním rámu, které přispějí k jeho bezpečnosti. Mezi ně patří pouze : Vzpěra mezi krkem a sedačkou, vyztužení brýlí a jiný systém uchycení řídítek a stupaček. Rozteč šavlí musí zůstat zachována. Zadní tlumiče musí být originální, mohou být nahrazeny novodobými náhražkami pro moto jawa 20,21,23. Jejich uchycení je však zakázáno měnit. Délka kyvky se nesmí měnit.
Karosování: Mohou být odstraněny nebo upraveny veškeré kryty tak, aby se neohrozila bezpečnost jezdce, diváků ani ostatních závodníků. Nádrž a její umístění se musí shodovat s typem stroje, jenž závodník vyplní do přihlášky. Sedačka musí být originální, včetně jejího umístění.
Kola: Pouze originálních rozměrů, smí však být osazeny libovolnými pneumatikami, které neobsahují hřeby.
Hlavní technický komisař rozhodne o zařazení do klasifikační kategorie a o připuštění k závodu (určitá tolerance !!!).
Proti jeho rozhodnutí není odvolání !!!!!
pravidla
Poslední změna: 13.09.2017
novinky
13.09.2017 - zveřejněny výsledy z fichtl cupu 2017
13.09.2017 - vloženy odkazy na tři videa z 9.9.2017 (dole na této stránce)