NAVRCHOLU.cz
Kategorie Stadion dle pravidel
MOPED CUP
Silniční závod mopedů Stadion + vložený závod Pionýrů
v obci Buk (u Přerova)
Úvod
Terénní závody
Silniční závody
Galerie
Kontakt - Autor
Ostatní
Informace o závodu
Oficiální web
Jaroslav Hradílek:     tel. 604 855 013
Název závodu:     Stadion cup Buk
Startovní čísla:     vratná čísla + čipy budou rozdány během registrace
Systém závodu:     2x 6kol
Termín závodu:     zatím není stanoven
Obec:     Buk
Okres:     Přerov
Kraj:     Olomoucký kraj
Trať:     75% asfalt + 25% polní cesta
Způsob přihlášení:     přímo na místě v den konání
Přejímka závodníků:     8:00 - 9:30 h
Startovné:     200 Kč
Věk závodníků:     jezdci od 15 let !
Řidičský a techn. průkaz:     je vyžadován řidičský průkaz !
Kategorie Pionýr:     Jawa50 Klasik  - Jawa50 Ořežplech -  Jawa50 Speciál
pravidla
Ukázat na mapě
Poslední změna: 25.07.2018
Aktualizujte stránku
novinky
06.07.2017 - vytvořena stránka závodu
Aktualizujte stránku
Oficiální web závodu:     www.mopedcup.cz
Délka trati:     2,6 km
Za nezletilé jezdce ručí jejich
zákonný zástupce
Ukázat na mapě
plakát
Lubomír Rédr:     tel. 721 680 682
e-mail:     stadionteambuk@seznam.cz
+ 200 Kč záloha na čip
Kategorie Moped:     Stadion Originál  -  Stadion Speciál  -  Stadion Open
POVINNÁ VÝSTROJ:
Motocyklová přilba, brýle, dlouhé kalhoty, dlouhé rukávy, rukavice, pevné boty (ne sandály a pod.)



TECHNICKÁ PRAVIDLA:

Jawa50 KLASIK:
Motor:
- Jawa 50 - 05/20/21/23 Mustang
- Vrtání max 40mm, píst musí být dvoukroužkový, kroužky litinové, válec originál bez úprav, zapalování originál, výfuk bez úprav, pouze může být ohnut rozřezáním nebo vytočením směrem vzhůru (vzor Ořechov), primární převod nezměněn, filtr libovolný.

Rám:
- Rám musí být původní, výstuha mezi krkem a sedlem povolena, zesílení brýlí a kříže povoleno, nádrž může být přesunuta před sedlo, použití drapáků povoleno, plechy můžou být odmontovány, zadní rozeta originál. Zadní tlumiče z origo typu 05-20-21-23 - budou toletovány repliky, ale pouze bez nastavení výšky!


Kontrola strojů po závodu:
Co není povoleno je zakázáno! Po skončení závodu se první tři přihlásí u pořadatele ke kontrole odmontování hlavy válce, kontrole zapalování a primárního převodu a výfuku. Kdo se kontrole vyhne bude ze závodu i z následujících závodů SFC vyloučen!

Předepsané rozměry kanálů ve válci:
Výfukový kanál: od hrany válce po hranu výfukového kanálu je min. rozměr 29,0 - tolerancee 0,1 mm - to znamená, že za rozměr 28,8 mm je závodník ze závodu vyloučen.

Přefukový kanál: od hrany válce budou mít min. rozměr 35,5 mm - tolerance 0,1 mm.

Sací kanál: od hrany válce je min rozměr 55 mm - tolerance 0,1 mm. Konec sacího kanálu bude mít max. rozměr 68mm - tolerance 0,1 mm.

Výfuk musí být demontovatelný a bude podléhat závěrečné kontrole. To znamená, že nebude tlumící část obsahovat žádné přidané dírky a pod. Koleno výfuku bude také standartního tvaru. Zádná část tlumiče výfuku nesmí být demontována.

Celková délka obalu válce je 82 mm + 3mm přesah vložky před válcem - tolerance je 0,2mm.

Co zde není povoleno, je zakázáno!



Jawa50 OŽEŽPLECH:
- Jawa 50 - 05/20/21/23 Mustang
- Maximální povolený objem motoru odpovídá osmému továrnímu výbrusu tj. vrtání průměr 40mm, zdvih 44 mm. Překročení kterékoliv z těchto hodnot není povoleno.

Rám a podvozek:
Rám je původní, může být zesílen použitím výztuh. Rovněž mohou být upraveny či přemístěny držáky pérování. Úpravy mohou být provedeny svařováním či šroubovými spoji. Bezpodmínečně musí být zachován původní systém uložení zadní kyvné vidlice v rámu, kde však prižové silentbloky mohou být nahrazeny kluznými pouzdry nebo ložisky. Zadní vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné. Přední vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné. Je však vysloveně pozici sloupku řízení k základní rámové trubce (úhel řízení). Je povoleno měnit segment úchytů trubek vidlice (horní a dolní brýle). Kola musí být původního tytu teda 16,, brzdy origo. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Kapoty, sedalo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné. Palivová nádrž je libovolná ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.

Válec:
Musí být původní, zvenčí neupravený, vnitřní úpravy na něm mohou být provedeny pouze odebíráním materiálu  ve vložce a v obalu .Válec je možné zkrátit na rozměr pístu, max o 3 mm. Jeho časování je libovolné. Je zakázáno použití jiné než litinové originální vložky z 0,5-20-21-23 typu. Je vysloveně zakázáno zvětšování, navařování a jiné úpravy chladicích žeber hlavy a válce. Rozteč svorníků se nesmí měnit. Rozvod sání pouze pístem.

Hlava válce:
Z originálního typu 05/20/21/23, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru.

Píst:
Volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40mm, pístní čep prům. 14,1mm nebo 14mm.

Zapalování:
Povoleno libovolné zapalování.

Kliková hřídel:
Musí pocházet z původního typu: 0,5-20-21-23, může být upravena na průměru.

Převodové ústrojí:
Převodovka musí být 3 stupnová libovolný převod. Spojka muže byt libovolná,musí být pod origo výkem. Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního převodu či primárního (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být namontován.

Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými tryskami a změněn průměr difuzoru. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.

Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku



Jawa50 SPECIÁL:
Motor:
- Zdvih originál 44mm
- Rozteč šteftů válce originální
- Vrtání max. 40mm
- Obal válce musí pocházet z pionýra - různé návarky, klapky, žebrování povoleno
- Vícekvaltové převodovky povoleny
- Spojka libovolná
- Hlava libovolná
- Originální kartery, návarky a klapkové sání do klikové skříně povoleno.

Rám:
- Libovolná konstrukce bez ostrých a nebezpečných hran. Co není povoleno je zakázáno.
- Rám se během závodu nesmí měnit. Měnit se smí pouze odnímatelné části např. motor, atd.




Hlavní technický komisař rozhodne o zařazení do klasifikační kategorie a o připuštění k závodu (určitá tolerance !!!).
Proti jeho rozhodnutí není odvolání !!!!!

Letošní závod se z organizačních
důvodů nekoná