TECHNICKÁ PRAVIDLA: Fichtl - originál
Motocykl Jawa Pionýr 550, 555, 05, 20, 21 a 23 Mustang, Stadion S11 a S22, Jaweta 551 nebo Babeta 207 a 210 tak, jak byl originálně vyráběn do roku 1990.
Motor: musí být původní konstrukce bez jakékoliv vizuální změny. Je zakázáno upravování a zvětšování hlavy, navařování žeber a musí být použito originální kontaktní zapalování. Na ojnici lze použít jehlové ložisko na pístním čepu, kliková hřídel bez úprav. Je zakázáno zkracování pístu a válce. Převodové ústrojí musí být původní, včetně rozety a primárního řetězového převodu (14 zubů), pastorek na sekundárním převodu - libovolný. Lze přehodit kolečka mezi 1. a 2. rychlostním stupněm. Spojka a karburátor musí být původního typu, včetně připojení na válec motoru a originálního (plastového) vzduchového filtru, který může být spojen s karburátorem pomocí pryžového vlnovce z Mustanga. U karburátoru je povoleno používat libovolné trysky. Výfuk musí mít originální obal, vnitřky mohou být vykuchány. Maximální průměr vrtání 40×38 mm.
Rám: je zcela původní bez jakýchkoliv úprav. Dále musí být zachováno uložení řadičky a velikosti kol. Povolenou úpravou rámu je výztuha mezi krkem a nádrží a sklopných stupaček na originálním kříži pro zvýšení bezpečnosti, odstrojení jakékoliv části motocyklu nemající vliv na bezpečnost jízdy (světlo, plechy, stojan atd.) a možnost použití terénních pneumatik. Kryt řetězu nemusí být namontován. Zadní teleskopy mohou být i novější konstrukce, ale v původním uchycení na rámu. Přední originální vidlice může být vyztužená. Brzdy bez úprav. Páčky na řidítkách zakončit kuličkou nebo jinak chránit. Nádrž libovolná.
Pořadatel si vyhrazuje právo jezdcům z první desítky zkontrolovat originalitu provedení, přeměřit kanály a vrtání válce (max. 8. výbrus, tj. 40,00 mm) a použití pístu se 2 kroužky. V případě odmítnutí bude jezdec vyloučen bez náhrady.
Fichtl - speciál
Motor: minimálně blok motoru a válec musí pocházet z Jawy 50, rozteč šroubů 44×38 mm, povolen válec s vložkou z Jawy 50 (ne Nikasil), navařená žebra povolena (ne odlitek), povolen max. 8. výbrus válce (tj. 40,00 mm), libovolný typ pístu při zdvihu 44 mm; libovolný karburátor, povoleny jsou klapky, šoupátka aj. rozvodový systém; libovolný vzduchový filtr, libovolné zapalování - může být bezkontaktní, výfuk může být jakýkoliv.
Libovolná třírychlostní převodovka se 3 páry ozubených kol, není povoleno blokování vícerychlostních; spojka libovolná.
Rám: vše povoleno. Páčky na řidítkách zakončit kuličkou nebo jinak chránit.
Pořadatel si vyhrazuje právo prvním třem jezdcům přeměřit vrtání a zdvih válce. V případě odmítnutí bude jezdec vyloučen bez náhrady.
Třída Open Motor: objem válce do 50 cm3, jinak vše povoleno.
Rám: vše povoleno. Páčky na řidítkách zakončit kuličkou nebo jinak chránit.
Závodu se zúčastňují pouze motocykly třídy Open, ne Originál.
Pořadatel si vyhrazuje právo prvním třem jezdcům přeměřit vrtání a zdvih válce. V případě odmítnutí bude jezdec vyloučen bez náhrady.
Třída Ženy, třída 100+ (přes cent) a třída 55+ (senior) Startuje pouze na strojích třídy Originál.
OSTATNÍ PRAVIDLA:
1. Každý účastník závodu spadá pod pravomoc organizátora a ředitele závodu a musí se řídit jejich pokyny. Každý účastník vstupuje do závodu na vlastní nebezpečí a zříká se nároku na náhradu škody, která by mu mohla vzniknout v souvislosti se závodem.
2. Závodu se může zúčastnit pouze jezdec, který je zcela způsobilý fyzicky i duševně kontrolovat a ovládat svůj stroj s ohledem na vlastní bezpečnost i bezpečnost ostatních účastníků závodu a není pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky.
3. Věk závodníků není nijak omezen. Závodníky mladší 18 let přihlašuje jeho zákonný zástupce, který musí mít nad ním dozor po celou dobu závodu.
4. Závodníci nemusí být držiteli řidičského průkazu a stroj nemusí mít osvědčení o registraci vozidla – jede se na uzavřené trati mimo silniční provoz.
5. K povinné výstroji jezdců patří: triko nebo dres s dlouhým rukávem, dlouhé kalhoty, pevná obuv nad kotníky, rukavice, ochranné brýle a homologovaná motocyklová přilba. Doporučen je bederní pás, chrániče holení, loktů a páteře.
6. Startovní čísla přiděluje pořadatel a musí být připevněná na motocyklu vepředu a na obou bocích - bílá tabulka o min. rozměrech 20×25 cm s černými číslicemi 15×5 cm. Účastníci seriálu mají dvouciferná čísla přidělená na celou sezónu. Pokud nebude dodrženo umístění a rozměr startovních čísel, nebude brán zřetel na pozdější reklamace při umístění v rozjížďkách.
7. Závod se uskuteční za každého počasí, pokud pořadatel nerozhodne jinak!
8. Cizí pomoc v průběhu závodu je povolena pouze na pokyn traťového komisaře pro zachování bezpečnosti.
9. Závody ve všech kategoriích jsou vypsány na 3 rozjížďky, každá na 10 min. + 2 kola. Do konečného hodnocení závodu se jezdci započítávají výsledky dvou lepších rozjížděk. Při rovnosti bodů rozhoduje umístění ve třetí rozjížďce.
10. Při účasti více než 15 účastníků v jednotlivých kategoriích si pořadatel vyhrazuje právo na změnu systému rozjížděk. A to na kvalifikaci lichých a sudých startovních čísel a opravnou rozjížďku. Do finále postupuje prvních 5 jezdců z každé rozjížďky.
11. Klasifikován bude jezdec, který absolvoval celý závod na jednom stroji, výměna motoru je povolena.
12. Hodnocení výsledků se provádí jen pro kategorie, ve kterých bude přihlášeno minimálně pět jezdců.
13. Přihlásit se lze předem (e-mailem nebo telefonicky) nebo na místě v den závodu.
14. Startovné každého přihlášeného jezdce ve výši 200,- Kč pro jednu kategorii, 300,- Kč pro dvě kategorie nebo 300,- Kč pro třídu Open je splatné na místě v den konání závodu.
15. Doporučený časový harmonogram závodu:
8:30 - 9:30 prezence a přejímka
9:30 - 10:00 volný trénink
10:05 rozprava
10:15 start 1. rozjížďky Originál
10:45 start 1. rozjížďky Speciál a Open
11:15 start 1. rozjížďky Ženy a 100+
11:45 start 2. rozjížďky Originál
12:15 start 2. rozjížďky Speciál a Open
12:45 start 2. rozjížďky Ženy a 100+
13:15 - 13:45 polední přestávka
13:45 start 3. rozjížďky Originál
14:15 start 3. rozjížďky Speciál a Open
14:45 start 3. rozjížďky Ženy a 100+
15:15 - 15:45 vyhlášení výsledků
16. Účast závodníků na rozpravě je povinná.
17. V místě konání závodu bude zajištěno občerstvení, odborné lékařské ošetření a sanitka.
18. Protest může podat pouze jezdec, který byl k závodu zaregistrován. Protest musí být podán písemně a může být podán i v průběhu závodu, nejdéle však 10 minut po dojetí posledního jezdce třetí rozjížďky. Jezdec, který protest podává, složí 500,- Kč řediteli závodu s tím, že písemně uvede, proti kterému jezdci protest směřuje a co daný jezdec porušil (motor, převody, rám, výměna stroje, nesportovní chování). Rozebírání stroje (demontáž hlavy válce a válce) provádí vlastník stroje nebo jezdec sám. Pokud nebude nutné rozebírat stroj, vyřeší se protest okamžitě v průběhu závodu.
Protest řeší technická komise ve složení: Dalibor Toman, zástupce pořadatele, protestující a protestovaný v uzavřeném prostoru a bez dalších účastníků!
19. Pořadatel každého závodu seriálu si vyhrazuje právo drobných úprav těchto propozic podle aktuálních podmínek na místě konání závodu, o kterých bude závodníky informovat při rozpravě.
20. Do konečného hodnocení Těrlického poháru se škrtají 2 nejhorší výsledky z jednotlivých závodů seriálu. Při rovnosti bodů rozhoduje výsledek posledního závodu. Tabulka hodnocení jednotlivých závodů:
1. místo - 30 bodů
2. místo - 25 bodů
3. místo - 20 bodů
4. místo - 16 bodů
5. místo - 12 bodů
6. místo - 9 bodů
7. místo - 6 bodů
8. místo - 4 body
9. místo - 2 body
10. místo - 1 bod
další místabez bodů
21. Kalendář závodů Těrlického poháru 2015 (předběžný):
ÚČASTNÍK ZÁVODU, KTERÝ:
· NEDODRŽÍ NĚKTERÝ Z BODŮ PROPOZIC,
· BUDE OHROŽOVAT NEBEZPEČNOU JÍZDOU OSTATNÍ ÚČASTNÍKY ZÁVODU
· HRUBÝM ZPŮSOBEM PORUŠÍ PRAVIDLA FAIR PLAY, BUDE VYLOUČEN ZE ZÁVODU BEZ NÁHRADY.