Fichtl cup Harrachov
Terénní vytrvalostní 4. hodinovka motocyklů Jawa 50 Pionýr
Startovní čísla: je třeba mít na stroji tabulky se startovním číslem (přední a pravou)
Okres: Jablonec nad Nisou
Trať: trať na louce, průjezdy lesem, asfalt
Způsob přihlášení: předem přes e-mail / možno přímo na místě v den závodu
Přejímka závodníků: 9:30 - 11:00 h
Věk závodníků: žádné věkové omezení
Řidičský a techn. průkaz: není potřeba
Kategorie: Jawa50 Klasik - Jawa50 Ořežplech - Jawa50 Speciál
Složení týmu: max. 3 jezdci
Systém závodu: 4. hodinovka
Máte-li nějaké galerie či videa ze
Plánek trati pro rok 2022
Délka trati je asi 2500 m
Převýšení trati je 40 m (680 - 720 m.n.m)
Přesné umístění trati ZDE
Trať 2020 si prohlédněte na VIDEU
Trať si prohlédněte na VIDEU
Přesné umístění trati ZDE
Poslední změna: 08.07.2023
08.07.2023 - vložen odkaz na registrační formulář pro rok 2023
Pořadatel: MRT Harrachov ve spolupráci s městem Harrachov
Převýšení: 40 m (680 - 720 m.n.m)
novinky
pravidla
trať
galerie
Nezletilý jezdci pouze v dohledu
zákoného zástupce
Kontakty: bartos@harrachov.cz - jandenke@seznam.cz
Kontakty: tel. 777 342 197 - tel. 603 216 076 - tel. 728 882 842
PRAVIDLA ZÁVODU:
Umístění:
- běžecký stadion u hotelu Skicentrum, dojezd velkých skokanských
můstků, standardní běžecké tratě. Depo, start a cíl na běžeckém
stadionu.
Výstroj jezdců:
- musí odpovídat příslušným technickým a bezpečnostním normám. Za použití příslušné výstroje odpovídá jezdec.
- povinná výstroj: ochranná přilba, ústroj s dlouhým rukávem a dlouhé kalhoty, vysoké boty (např. kotníkové), rukavice, brýle
Soutěžící:
- posádku stroje tvoří max. tři jezdci, kteří jsou řádně zaregistrováni,
podepsali podmínky pořadatele závodu a uhradili příslušné startovné
Depo:
- je odděleno od veřejného a závodního prostoru páskou
- za vozidla a veškerý vlastní materiál v depu zodpovídá posádka sama
- při přesunu po depu je třeba dbát zvýšené
opatrnosti (charakterizovat jízdu jako jízdu krokem, za dodržení
všech pravidel), za případnou jakoukoli kolizi při přesunu ze soutěžní
tratě do depa a zpět odpovídá jezdec!
Startovní čísla:
- startovní čísla budou umístěna vpředu stroje (mezi řidítky) a minimálně na pravém boku.
- v průběhu závodu je nutné udržovat startovní čísla čitelná.
Povinnosti jezdce:
- jezdec musí být duševně a fyzicky schopen kontrolovat motocykl s ohledem na ostatní účastníky závodu (soutěžící a diváky)
- zákaz požívání alkoholu všech jezdců během závodu
- jezdec je odpovědný za své chování na trati i v depu
- jezdce mladšího 18 let zastupuje jeho zákonný zástupce
Volný trénink:
- proběhne od 10:00 do 11:00 hodin
- trať musí být nejpozději hodinu před startem závodu uzavřená
Rozprava:
- 11:30 hod.
- této porady se musí zúčastnit všichni jezdci a organizátoři závodu
Start:
- Hromadný start bude ve 12:00. Do prostoru startu může pouze jezdec. Startuje se se spuštěným motorem.
Evidence počtu ujetých kol:
- Počítání výsledků zajišťují sčítací komisaři manuálně na sčítací archy v prostoru cíle.
- Pořadatel má právo vyřadit či diskvalifikovat závodníka, pokud by
závodník jakýmkoliv způsobem ohrožoval bezpečnost svoji nebo svého okolí
a nebo narušoval průběh závodu.
- Zkracování tratě znamená diskvalifikaci závodníka
Výsledky:
- vítězem jednotlivé kategorie se stává tým s největším počtem ujetých
kol. Při rovnosti počtu kol rozhoduje pořadí projetí cílem.
Podání protestu:
- je možné uplatnit písemně max. 15 minut po vyvěšení neoficiálních
výsledků a je zpoplatněno zálohou 500 Kč na jeden protest (na jeden
stroj) splatnou pořadateli. Protest řeší technický komisař s ředitelem
závodu a jejich rozhodnutí je konečné. V případě oprávněnosti protestu
(pozitivní nález) je záloha vrácena protestujícímu. V opačném případě je
záloha rozdělena rovným dílem mezi pořadatele a poškozeného závodníka.
KATEGORIE:
- Na motocyklu nesmí být ostré hrany a výstupky, TK není potřeba
- Při přejímce budou všechny stroje rozděleny do tří kategorií.
1. Kategorie Klasik
- stroje typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23, bez odstraňování původních
dílů (blatníky, atd.) a bez úpravy motoru, válců, hlavy válců (bez
navařených žeber) výfuku, karburátoru, vzduchového filtru, primárního
převodu, výměny zapalování apod.
- vše originální (původní) díly. Vrtání válce max. 40 mm tj. 8. výbrus.
Původní kola, rám, brzdy, tlumiče a třístupňová převodovka. Není
povolena klapka v sání. Povolena je vzpěra mezi krkem řízení a sedlem a
terénní pneu.
2. Kategorie Ořežplech
- stroje typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23, odstraňování původních
karosářských dílů je povoleno, rovněž tak použití libovolné nádrže a
tlumičů pérování. Je povoleno použití libovolného karburátoru,
vzduchového filtru, výfuku, zapalování, primárního převodu, rozety,
terénní pneu a je povolena vzpěra mezi krkem řízení a sedlem. Bez úprav
zůstává hlava válců (bez navařených žeber), vrtání válce max. 40 mm tj.
8. výbrus, není povolena klapka v sání. Původní kola, rám, kyvná
vidlice, brzdy a třístupňová převodovka.
3. Kategorie Speciál
- Motor: základ motoru Jawa 50, válec a hlava chlazené vzduchem, rozteč šteftů hlavy a válce musí mít rozměr 38×44
- maximální vrtání válce 41,75mm bez klapky a 40,00mm s klapkou
- zdvih max. 44 mm.
- libovolný počet rychlostí a převodový poměr. Povolena výměna
karburátoru, zapalování, spojky a sání klapkou pouze do válce. Úprava
původních vík motoru povolena.
- Podvozek: jsou povoleny různé úpravy a výměny rámů a kyvné
vidlice, je povoleno použít jakékoli přední i zadní tlumiče, bubnové i
kotoučové brzdy, jakýkoliv rozměr kol a vzorek pneu (bez použití hřebů,
šroubů, řetězů).
5.9. 2020
7.9. 2019
29.9. 2018
23.9. 2017
10.9. 2016
3.10. 2015
plakát
registrace
Prosíme jezdce aby se do závodu přihlásili předem pomocí tabulkového souboru, který je ke stažení v následujícím odkazu.
10.9. 2022