TECHNICKÁ PŘEJÍMKA MOTOCYKLŮ PŘED ZÁVODEM:
Technická přejímka proběhne před formální přejímkou v čase a prostoru určeném pořadatelem. Technickou přejímku provádí hlavní technický komisař (dále jen komisař) určený ředitelem závodu. Motocykl, který projde technickou přejímkou a bude splňovat pravidla závodu, bude označen nálepkou s vyznačením kategorie, v níž startuje. Tato nálepka nesmí být z motocyklu sejmuta do vyhlášení výsledků závodu. Motocykl bez nálepky je automaticky vyřazen ze závodu. Pokud komisař shledá při technické přejímce rozpor s pravidly závodu, který jezdec do termínu ukončení technické přejímky neodstraní, nebude motocykl připuštěn k závodu.
V případě nejednoznačnosti technických úprav motocyklu komisař rozhodne s konečnou platností o zařazení do klasifikační kategorie a o připuštění motocyklu k závodu. Komisař je oprávněn nepřipustit motocykl k závodu i v případě, kdy stroj splňuje všechny předepsané technické parametry, ale komisař posoudí provedení technických úprav nebo vybavení motocyklu jako nebezpečné pro zdraví jezdce, ostatních jezdců nebo diváků. Komisař nepřipustí k závodu motocykly, ze kterých budou unikat provozní kapaliny (benzin, olej) v nadměrném množství. Proti jeho rozhodnutí není odvolání. Pokud jezdec neprojde technickou přejímkou, bude mu vrácena jedna polovina startovného.
KONTROLA MOTOCYKLŮ PO ZÁVODĚ:
První tři jezdci z každé kategorie + dva libovolní jezdci z každé kategorie mohou být po závodě před vyhlášením výsledků pořadatelem vyzvání ke kontrole zdvihového objemu svého motocyklu. Tito jezdci mají povinnost svůj motocykl přistavit neprodleně (nejpozději do 15 minut) na určené místo. Všichni tito jezdci přistaví svůj motocykl s demontovanou hlavou motoru. Kontrolu provádí komisař. Pokud naměří větší než povolený zdvihový objem (i vrtání nebo zdvih jednotlivě) nebo identifikuje na motocyklu nepovolené úpravy, budou tito jezdci vyloučeni ze závodu a z klasifikace.
Třída SPECIÁL Délka rozjížďky 30 minut + 1 kolo
Vypsáno pro motocykly československé výroby do obsahu 50ccm a do roku výroby 1985. To co není v této kategorii vysloveně zakázáno, je povoleno.
Rám a podvozek: rám může být libovolnou stavbou. Přední, zadní vidlice, jejich uchycení k rámu, pružící elementy mohou být libovolné. Kola a brzdy mohou být libovolné. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Kapoty, sedalo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné. Palivová nádrž je libovolná, ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.
Motor: motor musí prokazatelně pocházet z původních motocyklů dané značky a typu. Za rozhodné se považuje použití původních karterů a vík motoru a zachování vizuální shodnosti s originálem. Hlava může být libovolná, návary a jiné úpravy povoleny. Válec československé výroby do roku 1985 musí být dodržen!!! Jakékoliv úpravy válce při dodržení předepsaného vrtání a zdvihu jsou povoleny. Počet kanálů není omezen. Typ pístu je libovolný. Je povoleno změnit systém sání a upravit víka motoru. Zapalování může být libovolné. Motor musí být chlazen pouze vzduchem, chlazení vodou zakázáno. Maximální povolený objem motoru odpovídá osmému továrnímu výbrusu tj. vrtání průměr 40mm, zdvih 44mm. Překročení kterékoliv z těchto hodnot není povoleno.
Převodové ústrojí: je povoleno upravit převodovku libovolným způsobem včetně jejího ovládání. Je povoleno upravit spojku libovolným způsobem. Je povoleno použít jiné převodové poměry řetězových převodů (jiný počet zubů), kryt sekundární řetězu nemusí být namontován.
Karburátor: karburátor libovolné výroby. Libovolné může být i jeho připojení k válci. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.
Výfuk: může být použito libovolného výfuku.
Třída KLASIK Délka rozjížďky 30 minut + 1 kolo
Vypsáno pro motocykly československé výroby do obsahu 50ccm a do roku výroby 1985. Motocykl musí být v původním provedení tak, jak byl originálně vyráběn a dodáván. Je vysloveně zakázáno přidávat k motocyklu další konstrukční a jiné prvky, pokud nebyly součástí konstrukce či příslušenství původně dodávaného výrobcem. To co není v této kategorii dále v odstavci povoleno, je zakázáno.
Rám a podvozek: rám je zcela původní, bez jakýchkoli změn. Přední a zadní vidlice jsou zcela původní včetně jejich uložení. Kapoty, nádrž a osvětlení jsou původní. Osvětlení nemusí být funkční. Mohou být odstraněna zrcátka a sedadlo může být upevněno ke kapotáži jiným, bezpečnějším způsobem. Přední blatník musí být originální. Řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné, přičemž ale musí být zachován původní systém těchto prvků, tzn. zejména uložení řadičky, řidítek, táhlový event. lankový způsob ovládaní. Kola, brzdy, pružící a tlumicí jednotky musí být prokazatelně původní konstrukce a typu. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Na modelech Pionýr 20 a 21 je povolen přední blatník z modelu Jawa Mustang (některé modely J20 a J21 byly takto vyráběny i továrně). Není však povoleno jakkoli originální přední blatník nebo tento povolený blatník z modelu Jawa Mustang upravovat vystřiháváním jejich částí a podobně.
Motor: motor musí být zcela původní konstrukcí, provedením i siluetou. Hlava a válec musí být zcela původní bez jakýchkoli úprav. Jedinou výjimkou je úprava válce výbrusem na maximální možnou míru udávanou originálně výrobcem. Je vysloveně zakázáno zvětšování chladících ploch, navařování a jiné úpravy žeber hlavy, válce a vík motoru. Zapalování může být libovolné. Maximální povolený objem motoru odpovídá osmému továrnímu výbrusu tj. vrtání průměr 40 mm, zdvih 44 mm. Překročení kterékoliv z těchto hodnot není povoleno.
Převodové ústrojí: převodovka musí být zcela původní konstrukce včetně jejího ovládání. Spojka musí být zcela původní konstrukce, zejména počet lamel a pružin. Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního převodu (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být namontován.
Karburátor: karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými tryskami a změněn průměr difuzoru. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.
Výfuk: musí být použit původní výfuk a uchycení musí být shodné s originální verzí. Podmínkou je použití originální prvé části (kolene) výfuku, co do tvaru i délky, a to od válce až další následné části výfuku.
Stav závodu:
Zaniklý závod
Název závodu:
ČAM pohár ČR fichtl Dolní Heřmanice
Pořadatel:
Občanské sdružení Sportovní středisko Pitbikemoravia