Fichtl cup Knínice
Terénní závod motocyklů Jawa 50 Pionýr
Kontakt: tel: 775 241 566 - 725 708 739 - mates.smahel88@seznam.cz
Startovní čísla: budou rozdána pořadatelem
Systém závodu: 3x 10minut + 1kolo
Termín závodu: 30.9. 2023
Trať: trať na poli (strniště)
Způsob přihlášení: na místě v den závodu
Přejímka závodníků: 9:00 - 11:00 h
Věk závodníků: žádné věkové omezení
Řidičský a techn. průkaz: není potřeba
Kategorie: Jawa50 Speciál - Jawa50 Vořežplech - Jawa50 Klasik - Jawa50 Veterán
Poslední změna: 27.09.2023
Chtěli bychom vás pozvat na 4. ročník Fichtl cupu v Knínicích.
Závody se budou konat 5. 11. 2022 v Knínicích (vše bude označeno tabulemi.)
Po vyhlášení budou probíhat volné rozjížďky MX. (při větším počtu zájemců též o poháry)
Občerstvení zajištěno
Jezdci jedou na vlastní nebezpečí!
POVINNÁ VÝSTROJ:
Přilba, brýle, rukavice, pevné boty, dlouhé rukávy, dlouhé kalhoty
TECHNICKÁ PRAVIDLA:
Jawa50 KLASIK
Jawa Pionýr 05, 20/21, Jawa 23 Mustang, Jawa 550 a Jawa 555
Maximální povolený objem motoru odpovídá 8 max .výbrusu tj. vrtání průměr 40 mm, zdvih 44mm
Rám a podvozek:
Rám je zcela původní, možnost použití výztuhy. Přední a zadní vidlice
jsou zcela původní včetně jejich uložení. Kola origo, brzdy, pružící a
tlumící jednotky musí být prokazatelně původní konstrukce a typu.
Pneumatiky 16 palců mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby
nebo jinak dále nebezpečně upravovány.
Motor:
Motor musí být zcela původní konstrukcí, provedením i siluetou. Hlava a
válec musí být zcela původní bez jakýchkoli úprav. Jedinou výjimkou je
úprava válce výbrusem na maximální možnou míru udávanou originálně
výrobcem 40mm. Je vysloveně zakázáno zvětšování chladících ploch,
navařování a jiné úpravy žeber hlavy, válce a vík motoru. Může být
použito bezkontaktní zapalování.
Převodové ústrojí:
Převodovka musí být zcela původní konstrukce včetně jejího ovládání.
Spojka musí být zcela původní konstrukce, zejména počet lamel a pružin.
Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního převodu (jiný
počet zubů). Primární převod origo!!
Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být
jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými
tryskami a jiným filtrem.
Výfuk:
Musí být použit původní výfuk, uchycení může být upraveno a přepážky
tlumiče výfuku mohou být demontovány.ne nijak upravovány a zkracovány.
Jawa50 VETERÁN
Nutnost splnit pravidla pro kategorii Jawa50 Klasik a současně věk jezdce nad 45 let včetně.
Jawa50 VOŘEŽPLECH
Jawa Pionýr 05, 20/21, Jawa 23 Mustang
Maximální povolený objem motoru odpovídá osmému továrnímu výbrusu tj. vrtání průměr 40mm, zdvih 44 mm.
Rám a podvozek:
Rám je původní, může být zesílen použitím výztuh. Rovněž mohou být
upraveny či přemístěny držáky pérování. Úpravy mohou být provedeny
svařováním či šroubovými spoji. Bezpodmínečně musí být zachován původní
systém uložení zadní kyvné vidlice v rámu, kde však prižové silentbloky
mohou být nahrazeny kluznými pouzdry nebo ložisky. Zadní vidlice a její
pružící elementy mohou být libovolné. Přední vidlice a její pružící
elementy mohou být libovolné. Je však vysloveně zakázáno měnit pozici
sloupku řízení k základní rámové trubce (úhel řízení). Je povoleno měnit
segment úchytů trubek vidlice (horní a dolní brýle). Kola mohou být
libovolné brzdy origo.. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být
opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Kapoty, sedalo,
řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být
libovolné. Palivová nádrž je libovolná ale musí být schváleného typu a
musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.
Motor:
Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, vnitřní úpravy na něm mohou
být provedeny pouze odebíráním materiálu. Válec je možné zkrátit. Jeho
časování je libovolné. Je zakázáno použití jiné než litinové vložky. Je
vysloveně zakázáno zvětšování, navařování a jiné úpravy chladicích žeber
hlavy a válce. Rozteč svorníků se nesmí měnit. Rozvod sání pouze
pístem..
Hlava válce: Z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru.
Píst: Volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm
Zapalování: Povoleno libovolné zapalování.
Převodové ústrojí:
Převodovka 3 kvaltová, mohou být změněny poměry jednotlivých kvaltů.
Spojka se musí vejít pod originální dekl. Je povoleno použít jiné
převodové poměry sekundárního převodu či primárního (jiný počet zubů),
kryt sekundárního řetězu nemusí být namontován.
Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být
jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými
tryskami a změněn průměr difuzoru. Je možno použít libovolný vzduchový
filtr.
Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku
Jawa50 SPECIÁL
Motocykl československé výroby do obsahu 50 ccm a do roku výroby 1985.
To co není v této kategorii vysloveně zakázáno je povoleno.
Rám a podvozek:
Rám může být libovolnou stavbou za podmínky, že bude použito původní
nosné trubky od hlavy řízení k motoru včetně předního a zadního držáku
motoru. Přední, zadní vidlice, jejich uchycení k rámu, pružící elementy
mohou být libovolné. Kola a brzdy mohou být libovolné. Pneumatiky mohou
být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně
upravovány. Kapoty, sedalo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a
řadicího mechanizmu mohou být libovolné. Palivová nádrž je libovolná ale
musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním
uzávěrem.
Motor:
Motor musí prokazatelně pocházet z původních motocyklů dané značky a
typu. Za rozhodné se považuje použití původních karterů a vík motoru a
zachování siluety motoru. Hlava může být libovolná, návarky na motoru
povoleny. Jakékoliv úpravy válce při dodržení předepsaného vrtání a
zdvihu tj. 40x44 a původních svorníků (šteftů) povoleny . Počet kanálů
není omezen. Typ pístu je libovolný. Je povoleno změnit systém sání a
upravit víka motoru. Zapalování může být libovolné.
Převodové ústrojí:
Je povoleno upravit převodovku libovolným způsobem včetně jejího
ovládání. Je povoleno upravit spojku libovolným způsobem. Je povoleno
použít jiné převodové poměry řetězových převodů (jiný počet zubů), kryt
sekundární řetězu nemusí být namontován.
Karburátor:
Karburátor libovolné výroby. Libovolné může být i jeho připojení k válci. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.
Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku.
03.09.2023 - termín závodu byl stanoven na 30. září 2023
novinky
pravidla
plakát
Jezdci mladší 18. let jen s
podpisem zákonného zástupce.
Máte-li nějaké galerie či videa ze
galerie
23.10. 2021
5.11. 2022