Kontaktní osoba:
|
Vladimír Šírek - tel. 724 214 969
|
Termín závodu:
|
Zatím není stanoven
|
Místo konání
|
Obec:
|
Lhota
|
Leží u:
|
u Mladošovic
|
Okres:
|
České Budějovice
|
Trať
|
Trať:
|
Louka + část asfalt
|
Přihlášení
|
Startovné:
|
400 Kč
|
Věkové omezení:
|
Závodníci od 15ti let
|
Zbůsob přihlášení:
|
Nutná registrace předem
|
Řidičský a techn. průkaz:
|
Není potřeba
|
Závod
|
Doba závodu
|
100 minut
|
Kategorie 1:
|
Supersport
|
Kategorie 2:
|
Speciál
|
Kategorie 3:
|
Klasik
|
|
|
Lhota
Poslední změna: 22.8.2011
fichtl cup Lhota
- Závod je
vypsán pro motocykly československé výroby, vyrobenými před rokem 1985 o
objemu do 50 ccm. ( výbrus válce vrtání 40,00 mm při zachování
původního zdvihu 44mm).
Vybraní jezdci budou po dojetí závodu podrobeni kontrole objemu motorů. V
případě překročení limitu budou ze závodu vyloučeni a nebudou
klasifikováni.
- Závod je vypsán pro jezdce starší 15 let. Jezdci mladší 18 let
předloží při formální přejímce souhlas zákonného zástupce s účastí
jezdce v závodě.
- Motocykly jsou rozděleny do následujících kategorií: ( o zařazení do
kategorií rozhoduje s konečnou platností vrchní rozhodčí v přejímkové
komisi !! )
KATEGORIE A:
- Jawa Pionýr 05, 20/21, Jawa 23 Mustang
- Maximální povolený objem motoru odpovídá osmému továrnímu výbrusu tj.
vrtání průměr 40mm, zdvih 44 mm. Překročení kterékoliv z těchto hodnot
není povoleno.
1.SUPERSPORT
Motocykl
československé výroby do obsahu 50 ccm a do roku výroby 1985. To co
není v této kategorii vysloveně zakázáno je povoleno.
Rám a podvozek:
Rám může být libovolnou stavbou za podmínky, že bude použito původní
nosné trubky od hlavy řízení k motoru včetně předního a zadního držáku
motoru. Přední, zadní vidlice, jejich uchycení k rámu, pružící elementy
mohou být libovolné. Kola a brzdy mohou být libovolné. Pneumatiky mohou
být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně
upravovány. Kapoty, sedalo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a
řadicího mechanizmu mohou být libovolné. Palivová nádrž je libovolná ale
musí být schváleného typu a musí být
opatřena patřičným standardním uzávěrem.
Motor:
Motor musí prokazatelně pocházet z původních motocyklů dané značky a
typu. Za rozhodné se považuje použití původních karterů a vík motoru a
zachování vizuální shodnosti s originálem. Hlava může být libovolná,
návarky a jiné úpravy povoleny. Válec československé výroby do roku 1985
musí být dodržen!!! Jakékoliv úpravy válce při dodržení předepsaného
vrtání a zdvihu viz. výše jsou povoleny. Počet kanálů není omezen. Typ
pístu je libovolný. Je povoleno změnit systém sání a upravit víka
motoru. Zapalování může být libovolné.
Převodové ústrojí:
Je povoleno upravit převodovku libovolným způsobem včetně jejího
ovládání. Je povoleno upravit spojku libovolným způsobem. Je povoleno
použít jiné převodové poměry řetězových převodů (jiný počet zubů), kryt
sekundární řetězu nemusí být namontován.
Karburátor:
Karburátor libovolné výroby. Libovolné může být i jeho připojení k válci. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.
Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku.
Hl. technický komisař rozhodne s konečnou platností o zařazení do
klasifikační kategorie a o připuštění motocyklu k závodu. Hlavní komisař
je oprávněn nepřipustit motocykl k závodu, přestože bude splňovat
všechny předepsané technické parametry, přičemž komisař posoudí
provedení technických úprav nebo vybavení motocyklu jako nebezpečné pro
zdraví jezdce, ostatních jezdců nebo diváků. Hlavní komisař nepřipustí k
závodu motocykly, ze kterých budou unikat provozní kapaliny (benzin,
olej) v nadměrném množství. Proti jeho rozhodnutí není odvolání. Pokud
jezdec neprojde technickou přejímkou, bude mu vrácena jedna polovina
startovného.
2.SPECIÁL
Motocykl
československé výroby do obsahu 50 ccm a do roku výroby 1985. To co
není v této kategorii dále v odstavci povoleno je zakázáno.
Rám a podvozek:
Rám je původní, může být zesílen použitím výztuh, zejména střední
rámovou trubkou. Rovněž mohou být upraveny či přemístěny držáky
pérování. Úpravy mohou být provedeny svařováním či šroubovými spoji.
Bezpodmínečně musí být zachován původní systém uložení zadní kyvné
vidlice v rámu, kde však pružové silentbloky mohou být nahrazeny
kluznými pouzdry nebo ložisky. Zadní vidlice a její pružící elementy
mohou být libovolné. Přední vidlice a její pružící elementy mohou být
libovolné. Je však vysloveně zakázáno měnit krk řízení a pozici sloupku
řízení k základní rámové trubce (úhel řízení). Je povoleno měnit segment
úchytů trubek vidlice (horní a dolní brýle). Kola a brzdy mohou být
libovolné. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby
nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Kapoty, sedalo, řidítka,
ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné.
Palivová nádrž je libovolná ale musí být schváleného typu a musí být
opatřena patřičným standardním uzávěrem.
Motor:
Motor musí prokazatelně pocházet z původních motocyklů dané značky a
typu. Hlava a válec musí být původní bez jakýchkoli vnějších úprav
(navařováním, frézováním, atd.). Je vysloveně zakázáno zvětšování,
navařování a jiné úpravy chladicích žeber hlavy a válce. Je povolena
úprava válce výbrusem na maximální možnou míru udávanou originálně
výrobcem (tj. 8 výbrus: vrtání 40, zdvih 44mm ). Jsou povoleny úpravy
spalovacího prostoru hlavy a vnitřních kanálových rozvodů. Je zakázáno
změnit systém sání (rozvod pístem). Zapalování může být libovolné.
Převodové ústrojí:
Převodovka může být libovolně upravena, ale jen tak, aby se vešla do
původního prostoru a zůstalo zachováno její originální ovládání. Spojka
může být libovolně upravena ale jen tak, aby se vešla do původního
prostoru. Je zakázáno upravovat víko motoru. Je povoleno použít jiné
převodové poměry řetězových převodů (jiný počet zubů), kryt sekundární
řetězu nemusí být namontován.
Karburátor:
Karburátor může být libovolný včetně jeho osazení. Libovolné může být i
jeho připojení k válci za podmínky, že zůstane zachován systém sání. Je
možno použít libovolný vzduchový filtr.
Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku.
Hl. technický komisař rozhodne o zařazení do klasifikační kategorie a o
připuštění k závodu. Proti jeho rozhodnutí není odvolání.
3.KLASIK
Motocykl
československé výroby do obsahu 50 ccm a do roku výroby 1985. Motocykl
musí být v původním provedení tak, jak byl originálně vyráběn a dodáván.
Je vysloveně zakázáno přidávat k motocyklu další konstrukční a jiné
prvky, pokud nebyly součástí konstrukce či příslušenství původně
dodávaného výrobcem. To co není v této kategorii dále v odstavci
povoleno je zakázáno.
Rám a podvozek:
Rám je zcela původní, bez jakýchkoli změn, bez jakýchkoli výztuh. Přední
a zadní vidlice jsou zcela původní včetně jejich uložení. Kapoty, nádrž
a osvětlení jsou původní. Osvětlení nemusí být funkční. Mohou být
odstraněna zrcátka a sedalo může být upevněno ke kapotáži jiným,
bezpečnějším způsobem. Přední blatník musí být originální. Řidítka,
ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné,
přičemž ale musí být zachován původní systém těchto prvků, tzn. zejména
uložení řadičky, řidítek, táhlový event. Lankový způsob ovládaní. Kola,
brzdy, pružící a tlumicí jednotky musí být prokazatelně původní
konstrukce a typu. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být
opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Na modelech
Pioneer 20 a 21 je povolen přední blatník z modelu Jawa Mustang (
některé modely J20 a J21 byly takto vyráběny i továrně ). Není však
povoleno jakkoli originální přední blatník nebo tento povolený blatník z
modelu Jawa Mustang upravovat vystřiháváním jejich částí a podobně.
Motor:
Motor musí být zcela původní konstrukcí, provedením i siluetou. Hlava a
válec musí být zcela původní bez jakýchkoli úprav. Jedinou výjimkou je
úprava válce výbrusem na maximální možnou míru udávanou originálně
výrobcem. Je vysloveně zakázáno zvětšování chladících ploch, navařování a
jiné úpravy žeber hlavy, válce a vík motoru. Musí být použito původního
kontaktního zapalování.
Převodové ústrojí:
Převodovka musí být zcela původní konstrukce včetně jejího ovládání.
Spojka musí být zcela původní konstrukce, zejména počet lamel a pružin.
Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního převodu (jiný
počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být namontován.
Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být
jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými
tryskami a změněn průměr difuzoru. Je možno použít libovolný vzduchový
filtr.
Výfuk:
Musí být použit původní výfuk a uchycení musí být shodné s originální
verzí. Podmínkou je použití originální prvé části (kolene) výfuku, co do
tvaru i délky, a to od válce až další následné části výfuku.
Hl. technický komisař rozhodne o zařazení do klasifikační kategorie a o připuštění k závodu.
Proti jeho rozhodnutí není odvolání.
CO JE ZAKÁZÁNO
- Je vysloveně zakázáno jezdit na motocyklech v prostoru startu a cíle
nebo depa a na přilehlých komunikacích v obci před závodem a po dobu
vloženého závodu. Jakékoli testování motocyklů před závodem lze provádět
výhradně mimo obec a mimo
komunikace, které umožňují příjezd k parkovacím plochám pro návštěvníky. !!!!
- Jakýkoli přesun motocyklů po depu, k přejímce a od ní či v prostoru
startu a cíle a po přilehlých komunikacích v obci bude důvodem k
vyloučení jezdce ze závodu!!!!
- Trať závodu je zakázáno zkušebně projíždět.
JEZDEC BUDE ZE ZÁVODU VYLOUČEN NEBO NEBUDE PŘIPUŠTĚN NA START
a) pokud pojede bez helmy, předepsané obuvi nebo bez odpovídajícího vybavení
b) pokud si úmyslně zkrátí trať
c) pokud jej během závodu nahradí jiný jezdec
d) pokud nebude dbát pokynů pořadatelů a traťových hlídek
e) pokud pojede v po trati v protisměru ( v protisměru lze motocykl pouze tlačit za účelem otočení nebo opuštění trati )
f) pokud bude tankovat mimo vyhrazený prostor
i) pokud bude mimořádně nebezpečnou jízdou ohrožovat ostatní jezdce nebo diváky
g) pokud nebude čitelné jeho startovní číslo
h) pokud si během závodu vymění motocykl za jiný než ten, který prošel přejímkou
Jezdec může být ze závodu vyloučen i po jeho ukončení na základě
porušení výše uvedených pravidel během závodu. Jezdec může být ze závodu
vyloučen i na základě porušení pravidla o maximálním objemu motoru a
ostatních technických předpisů, které platí pro motocykly v jednotlivých
kategoriích.
Čísla motocyklů musí být černá na žlutém nebo bílém podkladu. Umístěna viditelně, především viditelně zepředu.
O vhodnosti st. čísla rozhoduje neodvolatelně komisař na přejímce !!!
Pořadatel nezodpovídá za materiál pro nalepení startovních čísel.
Jezdci, kteří se nedostaví k přejímce ve stanoveném termínu budou
neodvolatelně
vyloučeni ze závodu. Jezdci se nesmí při přejímce nechat zastupovat !!! Musí se dostavit osobně !!!
Toto pravidlo bude dodrženo vůči všem jezdcům bez vyjímky !!!!!! Ať
nikdo nespoléhá na to, že se s pořadateli v tomto bodě dohodne.
Jednoznačně zde uvádíme, že to nebude z především z technických důvodů
možné.