Název závodu: Fichtlmánia
Systém závodu: 24 hodinový maraton
Stav závodu: ZANIKLÝ ZÁVOD
Trať: motokrosová a autokrosová trať
Způsob přihlášení: je nutno se do závodu předem přihlásit
Startovné: 1000 Kč za tým
Věk závodníků: min. 15 let
Řidičský a techn. průkaz: není potřeba
Kategorie: Jawa 50 Továrna - Jawa 50 Speciál
Složení týmu: max. 4 lidé
Přátelé, kamarádi.... V roce 2014 se 24 hodin ve Štikovské rokli určitě nepojede.
Naše jednání nebyla nakonec úspěšná a do takto náročné akce není v současné době nikdo ochoten jít.
My, jako dosavadní pořadatelé, jsme s akcí definitivně skončili loňským ročníkem. Může se stát, že příští rok, nebo v těch
následujících, bude tradice obnovena jiným pořadatelským subjektem. Letos však určitě ne.
Přejem vám dobrou sportovní sezónu, co nejmíň úrazů.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Přátelé, kamarádi.
V roce 2006 jsme začali se šíleností zvanou Fichtlmania u nás v Čistý. Byla to legrace trochu ve velkém. Pak nás okolnosti
zarazily a v roce 2008 se závod neuskutečnil. Nové zázemí jsme našli ve Štikovské rokli a v roce 2009 závod dostal úplně jiný
rozměr. Postupně jsme za těch pět let v rokli vylepšovali, co vylepšit šlo, poučeni každým z dalších ročníků. Kdo jezdíte déle,
tak ty změny byly snad vždycky k lepšímu. Aspoň jsme se o to snažili. Je jasné, že ne vždy vše vyjde úplně ideálně, do toho
přijdou nové problémy, ale takový už je život.
Dovolte mi, abych poděkoval pořadatelskému týmu, který spolu se mnou závody připravoval. Všechny jmenovat nebudu, ale
pár
jmen by za ta léta mělo zaznít. Vašek Jiřička a Pavel Bjelka. Bývalí
závodníci, kteří se stali našimi technickými komisaři a
především tvůrci tratí v rokli. Kamila Stehlíková – ač jí to nepřipadá, tak skvělý logistik. Jí vděčíme za funkčnost traťáků a
pořadatelský ansábl za občerstvení. Vašek Malina, Verča Šejblová a Markéta Malinová – obsluha brány v depech a
neocenitelná pomoc při přípravách a úklidech. A nesmím zapomenout na Radku Fílovou, naši administrativu a časoměřičku.
Poděkovat bych chtěl i Autoklubu v AK ČR Nová Paka, že nám vytvořil zázemí a pomáhal s technickou stránkou závodu.
A poděkování patří i časoměřičům z firmy p. Navrátila, jejichž čipy se nedají oblafnout.
A jedno velikánské poděkování nakonec. Chci poděkovat své manželce a dětem. Poděkovat za toleranci, zázemí a podporu.
Díky Fichtlmanii jsem na ně neměl moc času a vím, že už ho nikdy nedokážu vrátit. Poděkovat za trpělivost je tak to jediné, co
mohu….
Z legrace na louce se postupem času stal velký závod, který někteří pojímají jako „sranda akci“ a jiní jako vážný sportovní
podnik. Fichtlmania je něco mezi tím a to přinášelo třecí plochy a problémy (např. chování a způsob jízdy některých
závodníků).
Tak, jak vše hezké jednou začíná, tak také jednou končí. Po mnoha hodinách debat organizačního týmu, zvažování a přemýšlení
na mě připadl nelehký úkol vám všem sdělit, že Fichtlmania 2013 byla zároveň Fichtlmanií poslední. Důvodů je mnoho a není
na místě je rozvádět. Jen snad to, že rozhodnutí padlo už letos na jaře, jen jsme jeho zveřejněním nechtěli poznamenat letošní
ročník.
Jedno pořekadlo zní: „V nejlepším přestat“. A to tímto děláme. Nechceme, aby vzpomínka na Fichtlmanii byla spojená s
nějakou nevraživostí a osobními spory. Jsme tým, který dělá spoustu aktivit a Fichtlmania byla jen jednou z nich, i když jednou
z největších a nejnáročnějších. Ale život jde dál a je to potřeba tak brát.
Přátelé, kamarádi. Budete nám chybět, ale třeba někdy někde na viděnou. Fichtlům zdar!
Falco
Délka trati: 2300m (2010) - 2070m (2012)
Převýšení: 45 m (413 - 458 m.n.m)