Trať si prohlédněte na VIDEU
+ vratná záloha 500Kč na
elektronický čip
Fichtl cup Ostašov
Terénní závod motocyklů Jawa 50 Pionýr
Máte-li nějaké galerie či videa ze
závodu, napište mi
Úvod
Terénní závody
Silniční závody
Galerie
Kontakt - Autor
Ostatní
Informace o závodu
Výsledky
Facebook
Kontakt:     tel: 731 956 125  -  Robin-Sabatka@seznam.cz
Startovní čísla:     budou rozdána pořadatelem
Systém závodu:     3x 10minut + vložený závod

Ročník:     12.
Stav závodu:     ZANIKLÝ ZÁVOD
Obec:     Ostašov
Okres:     Třebíč
Kraj:     Vysočina
Trať:     trať na louce (70%) + pole (30%)
Způsob přihlášení:     na místě v den závodu
Přejímka závodníků:     9:00 - 11:00 h
Startovné:     250 Kč
Věk závodníků:     žádné věkové omezení
Řidičský a techn. průkaz:     není potřeba
Kategorie:     Jawa50 Speciál  -  Jawa50 Vořežplech  -  Jawa50 Klasik
Ukázat na mapě
Chtěl bych všechny závodníky a diváky pozvat na 12. závod fichtlů v Ostašově okr. Třebíč ,,Vysočina".
Budou zde rozděleny kategorie KLASIK, VOŘEŽPLECH a SPECIÁL
Závod se koná 12.10.2019.
Trať je dlouhá cca 1200m a jezdí se zde především na travnaté louce (70%) + krátký úsek pole (30%).
Startovné bude symbolické 250,-.
Závodit se bude 3 x 10min + vložený závod: každá kategorie zvlášť. Bude zajištěné elektronické počítání kol ,,transpondery"
Technická přejimká do 11:00 a start 1. závodu ve 12:00 ,,podle počtu závodníků".
Řidičák zde není nutný.
Občerstvení zajištěno.
Trať se vyskytuje na okraji vesnice směrem na Lipník u Hrotovic.
Čeká vás zde spousta závodů, zábavy a her!
Bližší info na Robin-Sabatka@seznam.cz - tel. 731 956 125



POVINNÁ VÝSTROJ:
Přilba, brýle, rukavice, pevné boty, dlouhé rukávy, dlouhé kalhoty




TECHNICKÁ PRAVIDLA:


Jawa50 KLASIK

- Jawa Pionýr 05, 20/21, Jawa 23 Mustang, Jawa 550 a Jawa 555
- Maximální povolený objem motoru odpovídá 8  max .výbrusu tj. vrtání průměr 40 mm, zdvih 44mm a min. 2 kroužkový píst. Překročení kterékoliv z těchto hodnot není povoleno.

Motocykl československé výroby do obsahu 50ccm a do roku výroby 1985. Motocykl musí být v původním provedení tak, jak byl originálně vyráběn a dodáván. Je vysloveně zakázáno přidávat k motocyklu další konstrukční a jiné prvky, pokud nebyly součástí konstrukce či příslušenství původně dodávaného výrobcem. To co není v této kategorii dále v odstavci povoleno je zakázáno.

Rám a podvozek:
Rám je zcela původní, bez jakýchkoli změn, bez jakýchkoli výztuh a vzpěr . Přední a zadní vidlice jsou zcela původní včetně jejich uložení. Kapoty mohou být seříznuté (max. 50% z originálního tvaru), jedná se o přední blatník a podseldový plech. Jeden plech daný z výroby může chybět (např.: prsíčka, maska plech pod sedlem,... ). Osvětlení nemusí být původní, může i chybět. Osvětlení nemusí být funkční. Mohou být odstraněna zrcátka a sedadlo může být upevněno ke kapotáži jiným, bezpečnějším způsobem. Řídítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu musí být originální. Kola,stupačky origo ne jinak upravene, brzdy, pružící a tlumící jednotky musí být prokazatelně původní konstrukce a typu. Pneumatiky 16 palcu  mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Na modelech Pionýr 20 a 21 je povolen přední blatník z modelu Jawa Mustang (některé modely J20 a J21 byly takto vyráběny i továrně).

Motor:
Motor musí být zcela původní konstrukcí, provedením i siluetou. Hlava a válec musí být zcela původní bez jakýchkoli úprav. Jedinou výjimkou je úprava válce výbrusem na maximální možnou míru udávanou originálně výrobcem 40mm. Je vysloveně zakázáno zvětšování chladících ploch, navařování a jiné úpravy žeber hlavy, válce a vík motoru. Musí být použito původního kontaktního zapalování!!!!!!!!

Převodové ústrojí:

Převodovka musí být zcela původní konstrukce včetně jejího ovládání. Spojka musí být zcela původní konstrukce, zejména počet lamel a pružin. Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního převodu (jiný počet zubů),

Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými tryskami.

Výfuk:

Musí být použit původní výfuk, uchycení může být upraveno a přepážky tlumiče výfuku mohou být demontovány.ne nijak upravovány a zkracovány




Jawa50 VOŘEŽPLECH
- Jawa Pionýr 05, 20/21, Jawa 23 Mustang
- Maximální povolený objem motoru odpovídá osmému továrnímu výbrusu tj. vrtání průměr 40mm, zdvih 44 mm. Překročení kterékoliv z těchto hodnot není povoleno.

Rám a podvozek:
Rám je původní, může být zesílen použitím výztuh, zejména střední rámovou trubkou. Rovněž mohou být upraveny či přemístěny držáky pérování. Úpravy mohou být provedeny svařováním či šroubovými spoji. Bezpodmínečně musí být zachován původní systém uložení zadní kyvné vidlice v rámu, kde však prižové silentbloky mohou být nahrazeny kluznými pouzdry nebo ložisky. Zadní vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné. Přední vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné. Je však vysloveně pozici sloupku řízení k základní rámové trubce (úhel řízení). Je povoleno měnit segment úchytů trubek vidlice (horní a dolní brýle). Kola mohou být libovolné brzdy origo.. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Kapoty, sedalo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné. Palivová nádrž je libovolná ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.

Motor:
Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, vnitřní úpravy na něm mohou být provedeny pouze odebíráním materiálu za předpokladu, že se dodrží počet kanálů.Válec je možné zkrátit na rozměr pístu. Jeho časování je libovolné. Je zakázáno použití jiné než litinové vložky. Je vysloveně zakázáno zvětšování, navařování a jiné úpravy chladicích žeber hlavy a válce. Rozteč svorníků se nesmí měnit. Rozvod sání pouze pístem..
Hlava válce: Z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru.
Píst: Volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm
Zapalování: Povoleno libovolné zapalování

Převodové ústrojí:
Převodovka musí být zcela původní konstrukce včetně jejího ovládání. Spojka mužebyt na šrouby, zejména počet lamel a pružin musí zachovan. Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního převodu či primárního (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být namontován.

Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými tryskami a změněn průměr difuzoru. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.

Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku




Jawa50 SPECIÁL
- Motocykl československé výroby do obsahu 50 ccm a do roku výroby 1985. To co není v této kategorii vysloveně zakázáno je povoleno.

Rám a podvozek:
Rám může být libovolnou stavbou za podmínky, že bude použito původní nosné trubky od hlavy řízení k motoru včetně předního a zadního držáku motoru. Přední, zadní vidlice, jejich uchycení k rámu, pružící elementy mohou být libovolné. Kola a brzdy mohou být libovolné. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Kapoty, sedalo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné. Palivová nádrž je libovolná ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.

Motor:
Motor musí prokazatelně pocházet z původních motocyklů dané značky a typu. Za rozhodné se považuje použití původních karterů a vík motoru a zachování vizuální shodnosti s originálem. Hlava může být libovolná, návarky a jiné úpravy povoleny. Válec československé výroby do roku 1985 musí být dodržen!!! Jakékoliv úpravy válce při dodržení předepsaného vrtání a zdvihu viz. výše jsou povoleny. Počet kanálů není omezen. Typ pístu je libovolný. Je povoleno změnit systém sání a upravit víka motoru. Zapalování může být libovolné.

Převodové ústrojí:
Je povoleno upravit převodovku libovolným způsobem včetně jejího ovládání. Je povoleno upravit spojku libovolným způsobem. Je povoleno použít jiné převodové poměry řetězových převodů (jiný počet zubů), kryt sekundární řetězu nemusí být namontován.

Karburátor:
Karburátor libovolné výroby. Libovolné může být i jeho připojení k válci. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.

Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku.
22.10. 2011
galerie
3. galerie
2. galerie
30.10. 2010
galerie
video
2. video
6.10. 2012
video
galerie
2. video
5.10. 2013
galerie
11.10. 2014
video
2. video
galerie
3. video
4. video
5. video
2. galerie
Poslední změna: 21.10.2019
Aktualizujte stránku
Aktualizujte stránku
10.10. 2015
galerie
video
2. video
3. video
4. galerie
8.10. 2016
galerie
video
2. video
3. video
4. video
3. galerie
2. galerie
Start závodu:     12:00 h
Ukázat na mapě
7.10. 2017
video
3. video
4. video
galerie
2. galerie
3. galerie
4. galerie
5. galerie
5. video
6.10. 2018
galerie
video
2. galerie
2. video
Délka trati:     cca 600 m
Převýšení:     6 m (519 - 525 m.n.m.)
novinky
pravidla
trať
Trať z roku 2018 (může se každý rok lišit).
Délka trati je cca 600 metrů, převýšení 6 m.

Trať si můžete prohlédnout na VIDEU
plakát 2019
galerie
FICHTL CUP OSTAŠOV 2018
12.10. 2019
galerie
video
Poslední závod se konal
12.10. 2019
06.03.2022 - závod byl přesunut do seznamu zaniklých závodů, pravděpodobně už se nebude konat