Trať si prohlédněte na VIDEU
+ vratná záloha 500Kč na
elektronický čip
Fichtl cup Ostašov
Terénní závod motocyklů Jawa 50 Pionýr
Máte-li nějaké galerie či videa ze
Kontakt: tel: 731 956 125 - Robin-Sabatka@seznam.cz
Startovní čísla: budou rozdána pořadatelem
Systém závodu: 3x 10minut + vložený závod
Stav závodu: ZANIKLÝ ZÁVOD
Trať: trať na louce (70%) + pole (30%)
Způsob přihlášení: na místě v den závodu
Přejímka závodníků: 9:00 - 11:00 h
Věk závodníků: žádné věkové omezení
Řidičský a techn. průkaz: není potřeba
Kategorie: Jawa50 Speciál - Jawa50 Vořežplech - Jawa50 Klasik
Chtěl bych všechny závodníky a diváky pozvat na 12. závod fichtlů v Ostašově okr. Třebíč ,,Vysočina".
Budou zde rozděleny kategorie KLASIK, VOŘEŽPLECH a SPECIÁL
Závod se koná 12.10.2019.
Trať je dlouhá cca 1200m a jezdí se zde především na travnaté louce (70%) + krátký úsek pole (30%).
Startovné bude symbolické 250,-.
Závodit se bude 3 x 10min + vložený závod: každá kategorie zvlášť. Bude zajištěné elektronické počítání kol ,,transpondery"
Technická přejimká do 11:00 a start 1. závodu ve 12:00 ,,podle počtu závodníků".
Řidičák zde není nutný.
Občerstvení zajištěno.
Trať se vyskytuje na okraji vesnice směrem na Lipník u Hrotovic.
Čeká vás zde spousta závodů, zábavy a her!
Bližší info na Robin-Sabatka@seznam.cz - tel. 731 956 125
POVINNÁ VÝSTROJ:
Přilba, brýle, rukavice, pevné boty, dlouhé rukávy, dlouhé kalhoty
TECHNICKÁ PRAVIDLA:
Jawa50 KLASIK
- Jawa Pionýr 05, 20/21, Jawa 23 Mustang, Jawa 550 a Jawa 555
- Maximální povolený objem motoru odpovídá 8 max .výbrusu tj.
vrtání průměr 40 mm, zdvih 44mm a min. 2 kroužkový píst. Překročení
kterékoliv z těchto hodnot není povoleno.
Motocykl československé výroby do obsahu 50ccm a do roku výroby 1985.
Motocykl musí být v původním provedení tak, jak byl originálně vyráběn a
dodáván. Je vysloveně zakázáno přidávat k motocyklu další konstrukční a
jiné prvky, pokud nebyly součástí konstrukce či příslušenství původně
dodávaného výrobcem. To co není v této kategorii dále v odstavci
povoleno je zakázáno.
Rám a podvozek:
Rám je zcela původní, bez jakýchkoli změn, bez jakýchkoli výztuh a vzpěr
. Přední a zadní vidlice jsou zcela původní včetně jejich uložení.
Kapoty mohou být seříznuté (max. 50% z originálního tvaru), jedná se o
přední blatník a podseldový plech. Jeden plech daný z výroby může chybět
(např.: prsíčka, maska plech pod sedlem,... ). Osvětlení nemusí být
původní, může i chybět. Osvětlení nemusí být funkční. Mohou být
odstraněna zrcátka a sedadlo může být upevněno ke kapotáži jiným,
bezpečnějším způsobem. Řídítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího
mechanizmu musí být originální. Kola,stupačky origo ne jinak upravene,
brzdy, pružící a tlumící jednotky musí být prokazatelně původní
konstrukce a typu. Pneumatiky 16 palcu mohou být libovolné, nesmí
však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Na
modelech Pionýr 20 a 21 je povolen přední blatník z modelu Jawa Mustang
(některé modely J20 a J21 byly takto vyráběny i továrně).
Motor:
Motor musí být zcela původní konstrukcí, provedením i siluetou. Hlava a
válec musí být zcela původní bez jakýchkoli úprav. Jedinou výjimkou je
úprava válce výbrusem na maximální možnou míru udávanou originálně
výrobcem 40mm. Je vysloveně zakázáno zvětšování chladících ploch,
navařování a jiné úpravy žeber hlavy, válce a vík motoru. Musí být
použito původního kontaktního zapalování!!!!!!!!
Převodové ústrojí:
Převodovka musí být zcela původní konstrukce včetně jejího ovládání.
Spojka musí být zcela původní konstrukce, zejména počet lamel a pružin.
Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního převodu (jiný
počet zubů),
Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být
jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými
tryskami.
Výfuk:
Musí být použit původní výfuk, uchycení může být upraveno a přepážky
tlumiče výfuku mohou být demontovány.ne nijak upravovány a zkracovány
Jawa50 VOŘEŽPLECH
- Jawa Pionýr 05, 20/21, Jawa 23 Mustang
- Maximální povolený objem motoru odpovídá osmému továrnímu výbrusu tj.
vrtání průměr 40mm, zdvih 44 mm. Překročení kterékoliv z těchto hodnot
není povoleno.
Rám a podvozek:
Rám je původní, může být zesílen použitím výztuh, zejména střední
rámovou trubkou. Rovněž mohou být upraveny či přemístěny držáky
pérování. Úpravy mohou být provedeny svařováním či šroubovými spoji.
Bezpodmínečně musí být zachován původní systém uložení zadní kyvné
vidlice v rámu, kde však prižové silentbloky mohou být nahrazeny
kluznými pouzdry nebo ložisky. Zadní vidlice a její pružící elementy
mohou být libovolné. Přední vidlice a její pružící elementy mohou být
libovolné. Je však vysloveně pozici sloupku řízení k základní rámové
trubce (úhel řízení). Je povoleno měnit segment úchytů trubek vidlice
(horní a dolní brýle). Kola mohou být libovolné brzdy origo.. Pneumatiky
mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále
nebezpečně upravovány. Kapoty, sedalo, řidítka, ovládací páčky brzd,
spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné. Palivová nádrž je
libovolná ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným
standardním uzávěrem.
Motor:
Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, vnitřní úpravy na něm
mohou být provedeny pouze odebíráním materiálu za předpokladu, že se
dodrží počet kanálů.Válec je možné zkrátit na rozměr pístu. Jeho
časování je libovolné. Je zakázáno použití jiné než litinové vložky. Je
vysloveně zakázáno zvětšování, navařování a jiné úpravy chladicích žeber
hlavy a válce. Rozteč svorníků se nesmí měnit. Rozvod sání pouze
pístem..
Hlava válce: Z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru.
Píst: Volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm
Zapalování: Povoleno libovolné zapalování
Převodové ústrojí:
Převodovka musí být zcela původní konstrukce včetně jejího ovládání.
Spojka mužebyt na šrouby, zejména počet lamel a pružin musí zachovan. Je
povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního převodu či
primárního (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být
namontován.
Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být
jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými
tryskami a změněn průměr difuzoru. Je možno použít libovolný vzduchový
filtr.
Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku
Jawa50 SPECIÁL
- Motocykl československé výroby do obsahu 50 ccm a do roku výroby 1985.
To co není v této kategorii vysloveně zakázáno je povoleno.
Rám a podvozek:
Rám může být libovolnou stavbou za podmínky, že bude použito původní
nosné trubky od hlavy řízení k motoru včetně předního a zadního držáku
motoru. Přední, zadní vidlice, jejich uchycení k rámu, pružící elementy
mohou být libovolné. Kola a brzdy mohou být libovolné. Pneumatiky mohou
být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně
upravovány. Kapoty, sedalo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a
řadicího mechanizmu mohou být libovolné. Palivová nádrž je libovolná ale
musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním
uzávěrem.
Motor:
Motor musí prokazatelně pocházet z původních motocyklů dané značky a
typu. Za rozhodné se považuje použití původních karterů a vík motoru a
zachování vizuální shodnosti s originálem. Hlava může být libovolná,
návarky a jiné úpravy povoleny. Válec československé výroby do roku 1985
musí být dodržen!!! Jakékoliv úpravy válce při dodržení předepsaného
vrtání a zdvihu viz. výše jsou povoleny. Počet kanálů není omezen. Typ
pístu je libovolný. Je povoleno změnit systém sání a upravit víka
motoru. Zapalování může být libovolné.
Převodové ústrojí:
Je povoleno upravit převodovku libovolným způsobem včetně jejího
ovládání. Je povoleno upravit spojku libovolným způsobem. Je povoleno
použít jiné převodové poměry řetězových převodů (jiný počet zubů), kryt
sekundární řetězu nemusí být namontován.
Karburátor:
Karburátor libovolné výroby. Libovolné může být i jeho připojení k válci. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.
Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku.
22.10. 2011
30.10. 2010
6.10. 2012
5.10. 2013
11.10. 2014
Poslední změna: 21.10.2019
10.10. 2015
8.10. 2016
7.10. 2017
6.10. 2018
Převýšení: 6 m (519 - 525 m.n.m.)
novinky
pravidla
trať
Trať z roku 2018 (může se každý rok lišit).
Délka trati je cca 600 metrů, převýšení 6 m.
Trať si můžete prohlédnout na VIDEU
plakát 2019
galerie
12.10. 2019
Poslední závod se konal
12.10. 2019
06.03.2022 - závod byl přesunut do seznamu zaniklých závodů, pravděpodobně už se nebude konat