NAVRCHOLU.cz
Je možné si zamluvit startovní číslo přes e-mail jwalter@email.cz
Úvod
Terénní závody
Silniční závody
Galerie
Kontakt - Autor
Ostatní
Informace o závodu
Výsledky
Diskuse o závodu
Ukázat na mapě
Startovní čísla:     číselné tabulky by měli být připevněny na stoji
Součást seriálu závodů:     Šumavský seriál 2015
Systém závodu:     2x 15minut + 1kolo
Termín závodu:     zatím není stanoven
Jaroslav Walter - kontakt:     tel. 604 524 542  -  JWalter@email.cz
Obec:     Rovná
Okres:     Strakonice
Kraj:     Jihočeský
Trať:     trať na louce + na poli
Způsob přihlášení:     na místě v den závodu
Přejímka závodníků:     9:00 - 11:00 h
Věk závodníků:     žádná věková omezení
Řidičský a techn. průkaz:     není potřeba
Kategorie:     Jawa50 Speciál  -  Jawa50 Vořežplech  -  Jawa50 Klasik
Ukázat na mapě
Fichtl cup Rovná
Terénní závod motocyklů Jawa 50 Pionýr
Máte-li nějaké galerie či videa ze
závodu, napište mi
Startovné:     200 Kč
PRAVIDLA ZÁVODU

Systém závodu:
Všechny kategorie - 2x 15min + 1kolo

Povinná výstroj:
Motocyklová přilba, brýle, rukavice, dlouhé kalhoty, dlouhé rukávy, pevné boty (ne sandále a pod.)

Rozdělení do kategorií:
Každý závodník při přihlašování do závodu po pečlivém přečtení „technických pravidel“ uvede do příslušné kolonky kategorii, ve které chce startovat. Nikdo to nebude kontrolovat, žádné protesty se nebudou řešit, vše záleží na tom každém jezdci. Měření zdvihového objemu nebude prováděno.

Časový harmonogram:
9:00 - 11:00  přihlášení účastníků
11:00 - 12:30  trénink
13:00  start závodu



TECHNICKÁ PRAVIDLA


Klasik:

Klikový hřídel: Musí být originální, jeho průměr se nesmí měnit, zdvih nesmí být jiný než 44 mm. Ojnice musí být originální, ale v horním oku může být jehlové ložisko.
 
Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, vnitřní úpravy na něm mohou být provedeny pouze odebíráním materiálu za předpokladu, že se dodrží počet kanálů.Válec je možné zkrátit na rozměr pístu. Jeho časování je libovolné. Je zakázáno použití jiné než litinové vložky. Rozteč svorníků se nesmí měnit. Rozvod sání pouze pístem.

Hlava válce: Z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru.

Píst: volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm

Sání: Filtr vzduchu musí být originální, může být z něho odebráno víčko, hliníková trubička i samotná filtrační vložka.  Je zakázáno do něj zasahovat jiným způsobem kromě odvrtávání samotného airboxu. Originální karburátor smí být osazen libovolnými tryskami i jehlou za předpokladu, že vnitřní průměr difuzoru zůstane nezměněn. Kolínko sání smí být upravováno pouze odebíráním materiálu.

Převodovka: Musí být originální převodovka s originálními rozestupy mezi převody.

Převody a spojka: Primární převod může být použit zcela libovolný, ale spojka musí zůstat v originálním stavu, pouze pro snadnější montáž může být osazena matkami místo segrovek. Levé víko motoru musí zůstat zcela originální a nesmí být podloženo žádným muzikusem. Počet zubů sekundárního kolečka je libovolný, počet zubů rozety je libovolný.


Výfuk: Musí být originální a je zakázáno provádění jakýchkoli úprav, které jsou zvenčí patrné. Koleno může být vedeno tak, aby se minimalizovalo jeho případné poškození, ale musí být veden pod stupačkou. Musí ale vycházet z originálu a je vysloveně zakázáno zvětšovat jeho průměr.

Zapalování: Musí pocházet z Jawy 50, musí být originální s originálním přerušovačem, mohou z něho být vymontovány světelné cívky a musí být samozřejmě kontaktní.

Rám: Mohou být provedeny změny na originálním rámu, které přispějí k jeho bezpečnosti. Mezi ně patří pouze : Vzpěra mezi krkem a sedačkou, vyztužení brýlí a jiný systém uchycení řídítek a stupaček. Rozteč šavlí musí zůstat zachována. Zadní tlumiče musí být originální, mohou být nahrazeny novodobými náhražkami. Jejich uchycení je však zakázáno měnit. Délka kyvky se nesmí měnit.

Karosování: Mohou být odstraněny nebo upraveny veškeré kryty tak, aby se neohrozila bezpečnost jezdce, diváků ani ostatních závodníků. Nádrž a její umístění se musí shodovat s typem stroje, jenž závodník vyplní do přihlášky. Sedačka musí být originální, včetně jejího umístění.
Kola: Pouze originálních rozměrů, smí však být osazeny libovolnými pneumatikami, které neobsahují hřeby.



Vořezplech:

Klikový hřídel: Musí být originální, jeho průměr se smí měnit, zdvih nesmí být jiný než 44 mm. Ojnice musí být originální, ale v horním oku může být jehlové ložisko.
 
Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, smí být zkrácený. Úpravy rozvodů jsou zcela libovolné za předpokladu, že zůstane rozvod sání pístem. Vložka musí být litinová a rozteč šteftů se nesmí měnit.

Hlava válce: Z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru.

Píst: volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm

Sání: Filtr vzduchu je libovolný. Karburátor smí být osazen libovolnými tryskami i jehlou. Průměr difuzoru se smí měnit a úpravy kolínka sání jsou dovoleny pouze odebíráním materiálu.

Převodovka: Musí mít pouze 3 rychlostní stupně, odstupňování může být libovolné.

Převody a spojka: Převodový poměr primárního převodu je libovolný. Spojka musí být hnána řetězem. Levé víko motoru musí zůstat zcela originální a nesmí být podloženo žádným muzikusem. Počet zubů sekundárního kolečka i rozety je libovolný.

Výfuk: Libovolný.

Zapalování: Libovolné

Rám: Mohou být provedeny změny na originálním rámu, které přispějí k jeho bezpečnosti. Přední vidlice musí být originální, smí být vyztužené s libovolnou roztečí kluzáků. Zadní tlumiče musí být originální, mohou být nahrazeny novodobými náhražkami a jejich uložení je volné. Kyvná vidlice musí být originální, její prodloužení smí být provedeno pouze protáhnutím patek pro uchycení zadního kola.

Karosování: Mohou být odstraněny nebo upraveny veškeré kryty tak, aby se neohrozila bezpečnost jezdce, diváků ani ostatních závodníků. Nádrž a její umístění se musí shodovat s typem stroje, jenž závodník vyplní do přihlášky. Vyjímkou je otočená nádrž z jawa 21 místo mustangové. Sedačka může být libovolná.

Kola: Pouze originálních rozměrů, smí však být osazeny libovolnými pneumatikami, které neobsahují hřeby.



Speciál:

Klikový hřídel: Musí být originální, jeho průměr se smí měnit, zdvih nesmí být jiný než 44 mm.

Válec: rozteč svorníků musí být zachována, válec musí vycházet z originálního válce.

Hlava válce: libovolná.

Píst: volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm

Sání: Filtr vzduchu je libovolný. Karburátor libovolný.

Převodovka: Libovolná.

Výfuk: Libovolný.

Zapalování: Libovolné.

Kartery: Středové bez vnějších návarků, víka je možné navařit a podložit.

Rám: Zcela libovolný. Jeho prvky nesmí ohrozit bezpečnost ostatních.

Kola: Libovolná.
pravidla
galerie
31.8. 2013
galerie
2. galerie
3. galerie
video
30.8. 2014
galerie
2. galerie
video
Poslední změna: 06.09.2015
Aktualizujte stránku
novinky
V tuto chvíli nemám žádné novinky
Aktualizujte stránku
seriál závodů:
Dolany, Rovná,
Nihošovice, Nihošovice - obec
29.8. 2015
galerie
2. galerie
3. galerie
4. galerie