Do závodu se předem přihlašte na
telefonních číslech: 311 621 332
nebo 606 365 216
Hlavní pořadatel: Josef Nosek
Startovní čísla: stroje musí být označeny ve předu a na bokách čís. tabulkami
Termín závodu: 10.10. 2020 zrušeno
Telefon: 311 621 332 - 606 365 216
Způsob přihlášení: je nutno se předem telefonicky přihlásit !
Přejímka závodníků: 8:00 - 10:00 h
Věk závodníků: min. 15 let !
Řidičský a techn. průkaz: není potřeba
Kategorie: Speciál - Klasic - Veterán Klasic - Originál
Fichtl cup Tetín
Terénní závod motocyklů Jawa 50 Pionýr na motokrosové trati
E.mail: mjrnosek@seznam.cz
Systém závodu: 2x 15minut + 2kola
Pouze kat. Originál bez
věkového omezení.
Trať si prohlédněte na VIDEU
Přesné umístění trati ZDE
VYBAVENÍ STROJE A VÝSTROJ JEZDCE:
Stroj
Na stroji musí být tabulky pro startovní číslo, a to vpředu a po obou
stranách stroje, přibližně o rozměrech 25x20cm. Žádáme konstrastní
rozlišení, např. Bílý podklad a černé číslo, žlutý podklad a černé
číslo, zelený podklad a bílé číslo.
Páčky na řidítkách musí být označeny bezpečnostními kuličkami.
Výstroj jezdce
Pevné kalhoty, nejlépe motokrosové, dres nebo triko s dlouhým rukávem,
jezdecké rukavice, helma, ochranné brýle, jezdecké motocyklové boty,
nebo kanady.
K závodu nebude připuštěn jezdec v textilních nebo pracovních kotníčkových botech.
TECHNICKÁ PRAVIDLA:
kategorie ORIGINAL
Motocykl Československé výroby do obsahu 50 ccm a do roku výroby 1985.
Motocykl musí být v původním provedení tak, jak byl originálně vyráběn a
dodáván. Je vysloveně zakázáno přidávat k motocyklu další konstrukční a
jiné prvky, pokud nebyly součástí konstrukce či příslušenství původně
dodávaného výrobcem. To, co není v této kategorii dále v odsatvi
povoleno, je zakázáno.
Rám a podvozek:
Rám je zcela původní, bez jakýchkoli změn. Přední a zadní vidlice jsou
zcela původní, včetně jejich uložení. Kapoty, nádrž a osvětlení jsou
původní. Osvětlení nemusí být funkční. Mohou být odstraněna zrcátka a
sedadlo může být upevněno ke kapotáži jiným, bezpečnějším způsobem.
Přední blatník musí být originální. Řidítka, ovládací páčky brzd, spojky
a řadicího mechanismu mohou být libovolné, přičemž ale musí být
zachován původní systém těchto prvků, tzn.zejména uložení řadičky,
řidítek, táhlový event.lankový způsob ovládání. Kola, brzdy, pružící a
tlumící jednotky musí být prokazatelně původní konstrukce a typu.
Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby hřeby nebo
jinak dále nebezpečně upravovány. Na modolech Pioneer 20 a 21 je
povolen přední blatník z modelu Jawa Mustang (některé modely J20 a J21
byly takto vyráběny i továrně). Není však povoleno jakkoli originální
přední blatník nebo tento povolený blatník z modelu Jawa Mustang
upravovat vystřihováním jejich částí a podobně.
Motor:
Povoleny úpravy válce, pístu a spalovacího prostoru hlavy. Max. vrtání
40 mm, zdvih 44 mm. Povoleno bezkontaktní zapalování. Je vysloveně
zakázáno zvětšování chladících ploch, navařování a jiné úpravy žeber
hlavy, válce a vík motoru.
Převodové ústrojí:
Převodovka musí být zcela původní konstrukce včetně jejího ovládání.
Spojka musí být zcela původní konstrukce, zejména počet lamel a pružin.
Je povoleno použít jiné převodové poměry primárního a sekundárního
převodu (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být
namontován.
Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být
jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými
tryskami. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.
Výfuk:
Musí být použit původní výfuk a uchycení musí být shodné s originální verzí včetně zachování délek kolene i tlumiče.
kategorie KLASIC (pro závodníky od 15ti do 44 let)
Motocykl Československé výroby do obsahu 50 ccm a do roku výroby 1985.
To, co není v této kategorii dále v odsatvi povoleno, je zakázáno.
Rám a podvozek:
Rám je původní může být zesílen použitím výztuh, zejména střední rámovou
trubkou. Původní nosná trubka od hlaby řízení k motoru včetně předního a
zadního držáku motoru musí být zachována. Rovněž mohou být upraveny či
přemístěny držáky pérování. Úpravy mohou být provedeny svařováním, či
šroubovými spoji. Bezpodmínečně musí být zachován původní systém uložení
zadní kyvné vidlice v rámu, kde však pružové silentbloky mohou být
nahrazeny kluznými pouzdry nebo ložisky. Zadní vidlice a její pružící
elementy mohou být libovolné, je zakázán centrální tlumič. Přední
vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné.
Je povoleno měnit pozici sloupku (krku) řízení v základní rámové trubce
(úhel řízení). Krk řízení zůstává původní. Je povoleno měnit segment
úchytů trubek vidlice (horní a dolní brýle). Zadní kolo musí být
zachováno původní, přední kolo může být libovolné. U brzd musí být
zachován bubnový systém. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí včak být
opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Kapoty, sedadlo,
řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadícího mechanismu mohou být
libovolné. Palivová nádž je libovolná, ale musí být schváleného typu a
musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.
Motor:
Motor musí prokazatelně pocházet z původních motocyklů dané značky a
typu. Válec musí být původní bez jakýchkoli vnějších úprav (navařováním,
frézováním, atd.). Je vysloveně zakázáno zvětšování, navařování a jiné
úpravy chladících žeber válce. Je povolena úprava válce výbrusem na
maximální možnou míru udávanou originálně výrobcem (tj. 8 výbrus: vrtání
40mm). Jsou povoleny úpravy a počet přepouštěcích kanálů ve válci a pístu. Je zakázáno změnit systém sání (rozvod pístem). Hlava válce libovolná. Zapalování může být libovolné.
Převodové ústrojí:
Převodovka musí být zachována 3rychlostní. Spojka může být libovolně
upravena, ale jen tak, aby se vešla do původního prostoru. Je povoleno
upravovat spojkové víko motoru, ale jen do té míry, aby dotyková plocha
ke karterům zůstava zachována. Je povoleno použít jiné převodové poměry
primárních i sekundárních řetězových převodů (jiný počet zubů), kryt
sekundárního řetězu nemusí být namontován.
Karburátor:
Karburátor musí být pouze značky JIKOV (typ 2915 nebo 2917) s libovolným
osazením trysek. Libovolné může být i jeho připojení k válci za
podmínky, že zůstane zachován systém sání (zákaz klapkového sání). Je
možno použít libovolný vzduchový filtr.
Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku.
kategorie VETERÁN KLASIC
Stejné jako u kategorie CLASIC.
Pro závodníky od 45let věku.
kategorie SPECIAL
Stejné jako kategorie KLASIC, navíc je povoleno:
Rám a podvozek:
Obě kola libovolná, jiný krk řízení, jiný rán za podmínky použití
původního nosného rámu od hlavy řízení k motoru, včetně všech držáků
motoru na původním místě. Libovolné brzdy, centrální tlumič pérování.
Motor:
Libovolná hlava, povoleny návary na válci (návary na karterech
zakázány), povolena změna systému sání (klapky), není povolen systém
sání přímo do prostoru klikové skříně.
Převodové ústrojí:
Převodovka může být libovolně upravena, ale jen tak, aby se vešla do
původního prostoru karteru. Povolena změna ovládání převodovky.
Karburátor:
Povolen libovolný karburátor.
Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku.
4.9. 2011
28.5. 2011
23.4. 2011
14.8. 2010
22.5. 2010
21.4. 2012
19.5. 2012
16.6. 2012
8.9. 2012
20.4. 2013
25.5. 2013
22.6. 2013
28.9. 2013
19.4. 2014
14.6. 2014
30.8. 2014
20.9. 2014
19.9. 2009
20.6. 2009
25.4. 2009
Trať si můžete prohlédnout na VIDEU
Přesné umístění trati ZDE
Máte-li nějaké galerie či videa ze
Poslední změna: 27.09.2020
25.4. 2015
27.09.2020 - závod 10.10.2020 byl ZRUŠEN
27.6. 2015
12.9. 2015
3.10. 2015
23.4. 2016
25.6. 2016
24.9. 2016
27.5. 2017
24.6. 2017
23.9. 2017
7.10. 2017
21.4. 2018
9.6. 2018
30.6. 2018
29.9. 2018
27.4. 2019
22.6. 2019
novinky
pravidla
trať
galerie
14.9. 2019
12.9. 2020
Závod 10.10.2020 se NEKONÁ