NAVRCHOLU.cz
Do závodu se předem přihlašte na
telefonních číslech: 311 621 332
nebo 606 365 216
Úvod
Terénní závody
Silniční závody
Galerie
Kontakt - Autor
Ostatní
Informace o závodu
Výsledky
Ukázat na mapě
Hlavní pořadatel:     Josef Nosek
Startovní čísla:     stroje musí být označeny ve předu a na bokách čís. tabulkami

Ročník:     13.
Termín závodu:     10.10. 2020 zrušeno
Telefon:     311 621 332  -  606 365 216
Místo konání:     Modrý lom
Obec:     Tetín
Okres:     Beroun
Trať:     motokrosová trať
Způsob přihlášení:     je nutno se předem telefonicky přihlásit !
Přejímka závodníků:     8:00 - 10:00 h
Věk závodníků:     min. 15 let !
Řidičský a techn. průkaz:     není potřeba
Kategorie:     Speciál  -  Klasic  -  Veterán Klasic  -  Originál 
Ukázat na mapě
Fichtl cup Tetín
Terénní závod motocyklů Jawa 50 Pionýr na motokrosové trati
E.mail:     mjrnosek@seznam.cz
Startovné:     250 Kč
Systém závodu:     2x 15minut + 2kola
Pouze kat. Originál bez
věkového omezení.
Trať si prohlédněte na VIDEU
Přesné umístění trati ZDE
VYBAVENÍ STROJE A VÝSTROJ JEZDCE:

Stroj
Na stroji musí být tabulky pro startovní číslo, a to vpředu a po obou stranách stroje, přibližně o rozměrech 25x20cm. Žádáme konstrastní rozlišení, např. Bílý podklad a černé číslo, žlutý podklad a černé číslo, zelený podklad a bílé číslo.
Páčky na řidítkách musí být označeny bezpečnostními kuličkami.

Výstroj jezdce
Pevné kalhoty, nejlépe motokrosové, dres nebo triko s dlouhým rukávem, jezdecké rukavice, helma, ochranné brýle, jezdecké motocyklové boty, nebo kanady.
K závodu nebude připuštěn jezdec v textilních nebo pracovních kotníčkových botech.




TECHNICKÁ PRAVIDLA:

kategorie ORIGINAL

Motocykl Československé výroby do obsahu 50 ccm a do roku výroby 1985. Motocykl musí být v původním provedení tak, jak byl originálně vyráběn a dodáván. Je vysloveně zakázáno přidávat k motocyklu další konstrukční a jiné prvky, pokud nebyly součástí konstrukce či příslušenství původně dodávaného výrobcem. To, co není v této kategorii dále v odsatvi povoleno, je zakázáno.

Rám a podvozek:
Rám je zcela původní, bez jakýchkoli změn. Přední a zadní vidlice jsou zcela původní, včetně jejich uložení. Kapoty, nádrž a osvětlení jsou původní. Osvětlení nemusí být funkční. Mohou být odstraněna zrcátka a sedadlo může být upevněno ke kapotáži jiným, bezpečnějším způsobem. Přední blatník musí být originální. Řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanismu mohou být libovolné, přičemž ale musí být zachován původní systém těchto prvků, tzn.zejména uložení řadičky, řidítek, táhlový event.lankový způsob ovládání. Kola, brzdy, pružící a tlumící jednotky musí být prokazatelně původní konstrukce a typu. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Na modolech Pioneer 20 a 21 je povolen přední blatník z modelu Jawa Mustang (některé modely J20 a J21 byly takto vyráběny i továrně). Není však povoleno jakkoli originální přední blatník nebo tento povolený blatník z modelu Jawa Mustang upravovat vystřihováním jejich částí a podobně.

Motor:

Povoleny úpravy válce, pístu a spalovacího prostoru hlavy. Max. vrtání 40 mm, zdvih 44 mm. Povoleno bezkontaktní zapalování. Je vysloveně zakázáno zvětšování chladících ploch, navařování a jiné úpravy žeber hlavy, válce a vík motoru.

Převodové ústrojí:

Převodovka musí být zcela původní konstrukce včetně jejího ovládání. Spojka musí být zcela původní konstrukce, zejména počet lamel a pružin. Je povoleno použít jiné převodové poměry primárního a sekundárního převodu (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být namontován.

Karburátor:

Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými tryskami. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.

Výfuk:

Musí být použit původní výfuk a uchycení musí být shodné s originální verzí včetně zachování délek kolene i tlumiče.



kategorie KLASIC (pro závodníky od 15ti do 44 let)
Motocykl Československé výroby do obsahu 50 ccm a do roku výroby 1985. To, co není v této kategorii dále v odsatvi povoleno, je zakázáno.

Rám a podvozek:
Rám je původní může být zesílen použitím výztuh, zejména střední rámovou trubkou. Původní nosná trubka od hlaby řízení k motoru včetně předního a zadního držáku motoru musí být zachována. Rovněž mohou být upraveny či přemístěny držáky pérování. Úpravy mohou být provedeny svařováním, či šroubovými spoji. Bezpodmínečně musí být zachován původní systém uložení zadní kyvné vidlice v rámu, kde však pružové silentbloky mohou být nahrazeny kluznými pouzdry nebo ložisky. Zadní vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné, je zakázán centrální tlumič. Přední vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné.
Je povoleno měnit pozici sloupku (krku) řízení v základní rámové trubce (úhel řízení). Krk řízení zůstává původní. Je povoleno měnit segment úchytů trubek vidlice (horní a dolní brýle). Zadní kolo musí být zachováno původní, přední kolo může být libovolné. U brzd musí být zachován bubnový systém. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí včak být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Kapoty, sedadlo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadícího mechanismu mohou být libovolné. Palivová nádž je libovolná, ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.

Motor:
Motor musí prokazatelně pocházet z původních motocyklů dané značky a typu. Válec musí být původní bez jakýchkoli vnějších úprav (navařováním, frézováním, atd.). Je vysloveně zakázáno zvětšování, navařování a jiné úpravy chladících žeber válce. Je povolena úprava válce výbrusem na maximální možnou míru udávanou originálně výrobcem (tj. 8 výbrus: vrtání 40mm). Jsou povoleny úpravy a počet přepouštěcích kanálů ve válci a pístu. Je zakázáno změnit systém sání (rozvod pístem). Hlava válce libovolná. Zapalování může být libovolné.

Převodové ústrojí:
Převodovka musí být zachována 3rychlostní. Spojka může být libovolně upravena, ale jen tak, aby se vešla do původního prostoru. Je povoleno upravovat spojkové víko motoru, ale jen do té míry, aby dotyková plocha ke karterům zůstava zachována. Je povoleno použít jiné převodové poměry primárních i sekundárních řetězových převodů (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být namontován.

Karburátor:
Karburátor musí být pouze značky JIKOV (typ 2915 nebo 2917) s libovolným osazením trysek. Libovolné může být i jeho připojení k válci za podmínky, že zůstane zachován systém sání (zákaz klapkového sání). Je možno použít libovolný vzduchový filtr.

Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku.



kategorie VETERÁN KLASIC
Stejné jako u kategorie CLASIC.
Pro závodníky od 45let věku.



kategorie SPECIAL
Stejné jako kategorie KLASIC, navíc je povoleno:

Rám a podvozek:
Obě kola libovolná, jiný krk řízení, jiný rán za podmínky použití původního nosného rámu od hlavy řízení k motoru, včetně všech držáků motoru na původním místě. Libovolné brzdy, centrální tlumič pérování.

Motor:
Libovolná hlava, povoleny návary na válci (návary na karterech zakázány), povolena změna systému sání (klapky), není povolen systém sání přímo do prostoru klikové skříně.

Převodové ústrojí:
Převodovka může být libovolně upravena, ale jen tak, aby se vešla do původního prostoru karteru. Povolena změna ovládání převodovky.

Karburátor:
Povolen libovolný karburátor.

Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku.
4.9. 2011
galerie
28.5. 2011
galerie
23.4. 2011
galerie
14.8. 2010
galerie
22.5. 2010
galerie
2. galerie
video
21.4. 2012
video
19.5. 2012
galerie
galerie
16.6. 2012
galerie
video
8.9. 2012
galerie
20.4. 2013
galerie
25.5. 2013
galerie
video
2. galerie
22.6. 2013
galerie
2. galerie
3. galerie
28.9. 2013
galerie
19.4. 2014
galerie
2. galerie
video
3. galerie
2. video
14.6. 2014
galerie
2. galerie
video
30.8. 2014
galerie
2. galerie
20.9. 2014
galerie
2. galerie
3. galerie
19.9. 2009
galerie
20.6. 2009
galerie
25.4. 2009
galerie
Trať si můžete prohlédnout na VIDEU
Přesné umístění trat
i ZDE
Máte-li nějaké galerie či videa ze
závodu, napište mi
Poslední změna: 27.09.2020
Aktualizujte stránku
25.4. 2015
galerie
2. galerie
27.09.2020 - závod 10.10.2020 byl ZRUŠEN
Aktualizujte stránku
video
2. video
27.6. 2015
galerie
video
2. video
2. galerie
3. galerie
12.9. 2015
galerie
2. galerie
3. galerie
3.10. 2015
galerie
2. galerie
3. galerie
video
2. video
23.4. 2016
galerie
2. galerie
video
2. video
3. video
25.6. 2016
galerie
2. galerie
24.9. 2016
galerie
2. galerie
3. galerie
video
2. video
27.5. 2017
video
2. video
galerie
2. galerie
24.6. 2017
galerie
video
2. video
3. video
4. video
2. galerie
23.9. 2017
galerie
2. galerie
video
2. video
3. video
7.10. 2017
galerie
2. galerie
video
2. video
21.4. 2018
galerie
2. galerie
video
2. video
9.6. 2018
video
2. video
galerie
30.6. 2018
video
2. video
galerie
2. galerie
29.9. 2018
video
galerie
2. video
27.4. 2019
galerie
2. galerie
3. galerie
22.6. 2019
galerie
2. galerie
novinky
pravidla
trať
galerie
video
Fichtlcup Tetín 29.9.2018
14.9. 2019
galerie
2. galerie
12.9. 2020
galerie
2. galerie
3. galerie
video
Závod 10.10.2020 se NEKONÁ