Název závodu: |
ČAMA pohár ČR fichtl |
Pořadatel: |
Občanské sdružení Sportovní středisko Pitbikemoravia |
Oficiální web závodu:: |
www.pitbikemoravia.cz |
Kontakt: |
tel: 737 608 257 - al.holy@seznam.cz |
Termín závodu: |
Zatím není stanoven |
Místo konání |
Obec: |
Vranov |
Leží u: |
u Brna |
Okres: |
Brno |
Závod |
Trať: |
Motokrosová trať |
Povrch trati: |
Hlinitý |
Doba závodu: |
2x 30min + 1 kolo |
Kategorie: |
Jawa50 - speciál
Jawa50 - klasik |
Přihlášení |
Přejímka: |
7:30 - 9:00 hodin |
Způsob přihlášení: |
na www.pitbikemoravia.cz |
Věkové omezené: |
Žádné věkové omezení |
Řidičský a techn. průkaz: |
Není potřeba |
Startovné: |
450kč |
Startovní čísla: |
Musí být již přidělána na motocyklu |
|
|
Vranov
Poslední změna: 24.9.2011
fichtl cup Vranov
ČAM pohár české republiky fichtl 2011:
TECHNICKÁ PŘEJÍMKA MOTOCYKLŮ PŘED ZÁVODEM:
Technická
přejímka proběhne před formální přejímkou v čase a prostoru určeném
pořadatelem. Technickou přejímku provádí hlavní technický komisař (dále
jen komisař) určený ředitelem závodu. Motocykl, který projde technickou
přejímkou a bude splňovat pravidla závodu, bude označen nálepkou s
vyznačením kategorie, v níž startuje. Tato nálepka nesmí být z motocyklu
sejmuta do vyhlášení výsledků závodu. Motocykl bez nálepky je
automaticky vyřazen ze závodu. Pokud komisař shledá při technické
přejímce rozpor s pravidly závodu, který jezdec do termínu ukončení
technické přejímky neodstraní, nebude motocykl připuštěn k závodu.
V případě nejednoznačnosti technických úprav motocyklu komisař rozhodne s
konečnou platností o zařazení do klasifikační kategorie a o připuštění
motocyklu k závodu. Komisař je oprávněn nepřipustit motocykl k závodu i v
případě, kdy stroj splňuje všechny předepsané technické parametry, ale
komisař posoudí provedení technických úprav nebo vybavení motocyklu jako
nebezpečné pro zdraví jezdce, ostatních jezdců nebo diváků. Komisař
nepřipustí k závodu motocykly, ze kterých budou unikat provozní kapaliny
(benzin, olej) v nadměrném množství. Proti jeho rozhodnutí není
odvolání. Pokud jezdec neprojde technickou přejímkou, bude mu vrácena
jedna polovina startovného.
KONTROLA MOTOCYKLŮ PO ZÁVODĚ:
První
tři jezdci z každé kategorie + dva libovolní jezdci z každé kategorie
mohou být po závodě před vyhlášením výsledků pořadatelem vyzvání ke
kontrole zdvihového objemu svého motocyklu. Tito jezdci mají povinnost
svůj motocykl přistavit neprodleně (nejpozději do 15 minut) na určené
místo. Všichni tito jezdci přistaví svůj motocykl s demontovanou hlavou
motoru. Kontrolu provádí komisař. Pokud naměří větší než povolený
zdvihový objem (i vrtání nebo zdvih jednotlivě) nebo identifikuje na
motocyklu nepovolené úpravy, budou tito jezdci vyloučeni ze závodu a z
klasifikace.
Třída SPECIÁL
Délka rozjížďky 30 minut + 1 kolo
Vypsáno pro motocykly československé výroby do obsahu 50ccm a do
roku výroby 1985. To co není v této kategorii vysloveně zakázáno, je
povoleno.
Rám a podvozek: rám může být libovolnou stavbou. Přední, zadní
vidlice, jejich uchycení k rámu, pružící elementy mohou být libovolné.
Kola a brzdy mohou být libovolné. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí
však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Kapoty,
sedalo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou
být libovolné. Palivová nádrž je libovolná, ale musí být schváleného
typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.
Motor: motor musí prokazatelně pocházet z původních motocyklů
dané značky a typu. Za rozhodné se považuje použití původních karterů a
vík motoru a zachování vizuální shodnosti s originálem. Hlava může být
libovolná, návary a jiné úpravy povoleny. Válec československé výroby do
roku 1985 musí být dodržen!!! Jakékoliv úpravy válce při dodržení
předepsaného vrtání a zdvihu jsou povoleny. Počet kanálů není omezen.
Typ pístu je libovolný. Je povoleno změnit systém sání a upravit víka
motoru. Zapalování může být libovolné. Motor musí být chlazen
pouze vzduchem, chlazení vodou zakázáno. Maximální povolený objem motoru
odpovídá osmému továrnímu výbrusu tj. vrtání průměr 40mm, zdvih 44mm.
Překročení kterékoliv z těchto hodnot není povoleno.
Převodové ústrojí: je povoleno upravit převodovku libovolným
způsobem včetně jejího ovládání. Je povoleno upravit spojku libovolným
způsobem. Je povoleno použít jiné převodové poměry řetězových převodů
(jiný počet zubů), kryt sekundární řetězu nemusí být namontován.
Karburátor: karburátor libovolné výroby. Libovolné může být i jeho připojení k válci. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.
Výfuk: může být použito libovolného výfuku.
Třída KLASIK
Délka rozjížďky 30 minut + 1 kolo
Vypsáno pro motocykly československé výroby do obsahu 50ccm a do
roku výroby 1985. Motocykl musí být v původním provedení tak, jak byl
originálně vyráběn a dodáván. Je vysloveně zakázáno přidávat k motocyklu
další konstrukční a jiné prvky, pokud nebyly součástí konstrukce či
příslušenství původně dodávaného výrobcem. To co není v této kategorii
dále v odstavci povoleno, je zakázáno.
Rám a podvozek: rám je zcela původní, bez jakýchkoli změn. Přední
a zadní vidlice jsou zcela původní včetně jejich uložení. Kapoty, nádrž
a osvětlení jsou původní. Osvětlení nemusí být funkční. Mohou být
odstraněna zrcátka a sedadlo může být upevněno ke kapotáži jiným,
bezpečnějším způsobem. Přední blatník musí být originální. Řidítka,
ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné,
přičemž ale musí být zachován původní systém těchto prvků, tzn. zejména
uložení řadičky, řidítek, táhlový event. lankový způsob ovládaní. Kola,
brzdy, pružící a tlumicí jednotky musí být prokazatelně původní
konstrukce a typu. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být
opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Na modelech Pionýr
20 a 21 je povolen přední blatník z modelu Jawa Mustang (některé modely
J20 a J21 byly takto vyráběny i továrně). Není však povoleno jakkoli
originální přední blatník nebo tento povolený blatník z modelu Jawa
Mustang upravovat vystřiháváním jejich částí a podobně.
Motor: motor musí být zcela původní konstrukcí, provedením i
siluetou. Hlava a válec musí být zcela původní bez jakýchkoli úprav.
Jedinou výjimkou je úprava válce výbrusem na maximální možnou míru
udávanou originálně výrobcem. Je vysloveně zakázáno zvětšování
chladících ploch, navařování a jiné úpravy žeber hlavy, válce a vík
motoru. Zapalování může být libovolné. Maximální povolený objem motoru
odpovídá osmému továrnímu výbrusu tj. vrtání průměr 40 mm, zdvih 44 mm.
Překročení kterékoliv z těchto hodnot není povoleno.
Převodové ústrojí: převodovka musí být zcela původní konstrukce
včetně jejího ovládání. Spojka musí být zcela původní konstrukce,
zejména počet lamel a pružin. Je povoleno použít jiné převodové poměry
sekundárního převodu (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí
být namontován.
Karburátor: karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž
originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může
být osazen jinými tryskami a změněn průměr difuzoru. Je možno použít
libovolný vzduchový filtr.
Výfuk: musí být použit původní výfuk a uchycení musí být shodné s
originální verzí. Podmínkou je použití originální prvé části (kolene)
výfuku, co do tvaru i délky, a to od válce až další následné části
výfuku.