Trať si prohlédněte na VIDEU
Startovní čísla: budou rozdána látková čísla
Systém závodu: 2x 20minut + 1kolo
Telefon: tel. 607 135 370 - 777 453 410
Termín závodu: zatím není stanoven
Způsob přihlášení: na místě v den závodu
Přejímka závodníků: 9:00 - 11:00 h
Věk závodníků: žádné věkové omezení
Řidičský a techn. průkaz: není potřeba
Kategorie: Jawa50 Stodolák - Jawa50 Klasik - Jawa50 Vořežplech - Jawa50 Speciál
Fichtl cup Žár
Terénní závod motocyklů Jawa 50 Pionýr na motokrosové trati
E-mail: Pavlis.moto@seznam.cz
TECHNICKÁ PRAVIDLA:
Kategorie STODOLÁK:
Klikový hřídel: Musí být originální, jeho průměr se nesmí měnit,
zdvih nesmí být jiný než 44 mm. Ojnice musí být originální je zakázáno
jakékoliv odebírání materialu, ale v horním oku může být jehlové
ložisko.
Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, jakekoliv vnitřní
úpravy na něm jsou zakázány. Hrana výfukového kanálu musí být minimálně
29mm, hrana přefuků musí být minimálně 36mm a hrana sacího kanálu musí
být maximálně 67mm od horní hrany válce. Rozšiřování jakéhokoliv ze
zmíněných kanálu je také zakázáno.
Hlava válce: Z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí a spalovací prostor musí zůstat sérioví neupravovaný.
Píst: Musí být originální neupravovaný, neodlehčovaný,
nezkracovaný a musí mít dva nebo tři sériové kroužky silné 2mm. Jeho
průměr nesmí být větší než 40 mm
Sání: Filtr vzduchu musí být originální, nesmí z něho být
odebráno víčko. Je zakázáno do něj zasahovat jiným způsobem kromě
odvrtávání samotného airboxu a odebrání hliníkové trubičky. Originální
karburátor smí být osazen libovolnými tryskami i jehlou za předpokladu,
že vnitřní průměr difuzoru zůstane nezměněn. Kolínko sání smí být
upravováno pouze začištěním hran po odlévání v Povážských strojírnách.
Převodovka: Musí být originální převodovka s originálními rozestupy mezi převody.
Převody a spojka: Primární převod musí zůstat sériový to je
14-34, spojka musí zůstat v originálním stavu. Levé víko motoru musí
zůstat zcela originální a nesmí být podloženo žádným mezikusem. Počet
zubů sekundárního kolečka je libovolný, počet zubů rozety je max.55
zubů.
Výfuk: Musí být originální a je zakázáno provádění jakýchkoliv
úprav a to i vložky výfuku! Koleno může být vedeno tak, aby se
minimalizovalo jeho případné poškození, ale musí být vedeno pod
stupačkou. Musí ale vycházet z originálu a je vysloveně zakázáno
zvětšovat jeho průměr.
Zapalování: Musí pocházet z Jawy 50, musí být originální s originálním přerušovačem, mohou z něho být vymontovány světelné cívky.
Rám: Mohou být provedeny změny na originálním rámu, které
přispějí k jeho bezpečnosti. Mezi ně patří pouze : Vzpěra mezi krkem a
sedačkou, vyztužení brýlí a jiný systém uchycení řídítek a stupaček.
Rozteč šavlí musí zůstat zachována. Zadní tlumiče musí být originální,
mohou být nahrazeny novodobými náhražkami. Jejich uchycení je však
zakázáno měnit. Délka kyvky se nesmí měnit.
Karosování: Mohou být odstraněny nebo upraveny veškeré kryty tak,
aby se neohrozila bezpečnost jezdce, diváků ani ostatních závodníků.
Nádrž a její umístění se musí shodovat s typem stroje, jenž závodník
vyplní do přihlášky. Sedačka musí být originální, včetně jejího
umístění.
Kola: Pouze originálních rozměrů, smí však být osazeny libovolnými pneumatikami, které neobsahují hřeby.
Po odjetí druhé rozjížďky se první tři stroje dostaví na technickou
kontrolu, kde demontují válec a vyčkají na kontrolu výše zmińovaných
dílů.
Kategorie KLASIK:
Klikový hřídel: Musí být originální, jeho průměr se nesmí měnit,
zdvih nesmí být jiný než 44 mm. Ojnice musí být originální, ale v horním
oku může být jehlové ložisko.
Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, vnitřní úpravy na něm
mohou být provedeny pouze odebíráním materiálu za předpokladu, že se
dodrží počet kanálů.Válec je možné zkrátit na rozměr pístu. Jeho
časování je libovolné. Je zakázáno použití jiné než litinové vložky.
Rozteč svorníků se nesmí měnit. Rozvod sání pouze pístem.
Hlava válce: Z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru.
Píst: volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm
Sání: Filtr vzduchu musí být originální, může být z něho odebráno
víčko, hliníková trubička i samotná filtrační vložka. Je zakázáno
do něj zasahovat jiným způsobem kromě odvrtávání samotného airboxu.
Originální karburátor smí být osazen libovolnými tryskami i jehlou za
předpokladu, že vnitřní průměr difuzoru zůstane nezměněn. Kolínko sání
smí být upravováno pouze odebíráním materiálu.
Převodovka: Musí být originální převodovka s originálními rozestupy mezi převody.
Převody a spojka: Primární převod může být použit zcela
libovolný, ale spojka musí zůstat v originálním stavu, pouze pro
snadnější montáž může být osazena matkami místo segrovek. Levé víko
motoru musí zůstat zcela originální a nesmí být podloženo žádným
muzikusem. Počet zubů sekundárního kolečka je libovolný, počet zubů
rozety je libovolný.
Výfuk: Musí být originální a je zakázáno provádění jakýchkoli
úprav, které jsou zvenčí patrné. Koleno může být vedeno tak, aby se
minimalizovalo jeho případné poškození, ale musí být veden pod
stupačkou. Musí ale vycházet z originálu a je vysloveně zakázáno
zvětšovat jeho průměr.
Zapalování: Musí pocházet z Jawy 50, musí být originální s
originálním přerušovačem, mohou z něho být vymontovány světelné cívky a
musí být samozřejmě kontaktní.
Rám: Mohou být provedeny změny na originálním rámu, které
přispějí k jeho bezpečnosti. Mezi ně patří pouze : Vzpěra mezi krkem a
sedačkou, vyztužení brýlí a jiný systém uchycení řídítek a stupaček.
Rozteč šavlí musí zůstat zachována. Zadní tlumiče musí být originální,
mohou být nahrazeny novodobými náhražkami. Jejich uchycení je však
zakázáno měnit. Délka kyvky se nesmí měnit.
Karosování: Mohou být odstraněny nebo upraveny veškeré kryty tak,
aby se neohrozila bezpečnost jezdce, diváků ani ostatních závodníků.
Nádrž a její umístění se musí shodovat s typem stroje, jenž závodník
vyplní do přihlášky. Sedačka musí být originální, včetně jejího
umístění.
Kola: Pouze originálních rozměrů, smí však být osazeny libovolnými pneumatikami, které neobsahují hřeby.
Kategorie VOŘEŽPLECH:
Klikový hřídel: Musí být originální, jeho průměr se smí měnit,
zdvih nesmí být jiný než 44 mm. Ojnice musí být originální, ale v horním
oku může být jehlové ložisko.
Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, smí být zkrácený.
Úpravy rozvodů jsou zcela libovolné za předpokladu, že zůstane rozvod
sání pístem. Vložka musí být litinová a rozteč šteftů se nesmí měnit.
Hlava válce: Z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru.
Píst: volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm
Sání: Filtr vzduchu je libovolný. Karburátor smí být osazen
libovolnými tryskami i jehlou. Průměr difuzoru se smí měnit a úpravy
kolínka sání jsou dovoleny pouze odebíráním materiálu.
Převodovka: Musí mít pouze 3 rychlostní stupně, odstupňování může být libovolné.
Převody a spojka: Převodový poměr primárního převodu je
libovolný. Spojka musí být hnána řetězem. Levé víko motoru musí zůstat
zcela originální a nesmí být podloženo žádným muzikusem. Počet zubů
sekundárního kolečka i rozety je libovolný.
Výfuk: Libovolný.
Zapalování: Libovolné
Rám: Mohou být provedeny změny na originálním rámu, které
přispějí k jeho bezpečnosti. Přední vidlice musí být originální, smí být
vyztužené s libovolnou roztečí kluzáků. Zadní tlumiče musí být
originální, mohou být nahrazeny novodobými náhražkami a jejich uložení
je volné. Kyvná vidlice musí být originální, její prodloužení smí být
provedeno pouze protáhnutím patek pro uchycení zadního kola.
Karosování: Mohou být odstraněny nebo upraveny veškeré kryty tak,
aby se neohrozila bezpečnost jezdce, diváků ani ostatních závodníků.
Nádrž a její umístění se musí shodovat s typem stroje, jenž závodník
vyplní do přihlášky. Vyjímkou je otočená nádrž z jawa 21 místo
mustangové. Sedačka může být libovolná.
Kola: Pouze originálních rozměrů, smí však být osazeny libovolnými pneumatikami, které neobsahují hřeby.
Kategorie SPECIÁL:
Klikový hřídel: Musí být originální, jeho průměr se smí měnit, zdvih nesmí být jiný než 44 mm.
Válec: rozteč svorníků musí být zachována, válec musí vycházet z originálního válce.
Hlava válce: libovolná.
Píst: volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm
Sání: Filtr vzduchu je libovolný. Karburátor libovolný.
Převodovka: Libovolná.
Výfuk: Libovolný.
Zapalování: Libovolné.
Kartery: Středové bez vnějších návarků, víka je možné navařit a podložit.
Rám: Zcela libovolný. Jeho prvky nesmí ohrozit bezpečnost ostatních.
Kola: Libovolná.
PRAVIDLA ZÁVODU:
- Je vysloveně zakázáno jezdit na motocyklech v prostoru startu a cíle
nebo depa a na přilehlých komunikacích v obci před závodem a po dobu
vloženého závodu. Jakékoli testování motocyklů před závodem lze provádět
výhradně mimo obec a mimo komunikace, které umožňují příjezd k
parkovacím plochám pro návštěvníky. !!!!
- Jakýkoli přesun motocyklů po depu, k přejímce a od ní či v prostoru
startu a cíle a po přilehlých komunikacích v obci bude důvodem k
vyloučení jezdce ze závodu!!!!
- Trať závodu je zakázáno zkušebně projíždět.
JEZDEC BUDE ZE ZÁVODU VYLOUČEN NEBO NEBUDE PŘIPUŠTĚN NA START
a) pokud pojede bez helmy, předepsané obuvi nebo bez odpovídajícího vybavení
b) pokud si úmyslně zkrátí trať
c) pokud jej během závodu nahradí jiný jezdec
d) pokud nebude dbát pokynů pořadatelů a traťových hlídek
e) pokud pojede v po trati v protisměru ( v protisměru lze motocykl pouze tlačit za účelem otočení nebo opuštění trati )
f) pokud bude mimořádně nebezpečnou jízdou ohrožovat ostatní jezdce nebo diváky
g) pokud nebude čitelné jeho startovní číslo
h) pokud si během závodu vymění motocykl za jiný než ten, který prošel přejímkou
Jezdec může být ze závodu vyloučen i po jeho ukončení na základě
porušení výše uvedených pravidel během závodu. Jezdec může být ze závodu
vyloučen i na základě porušení pravidla o maximálním objemu motoru a
ostatních technických předpisů, které platí pro motocykly v jednotlivých
kategoriích. Protest je nutno podat do 5 minut od zveřejnění
klasifikace na informační tabuli závodu. Při podání protestu jezdec
složí zálohu 500 Kč, která propadá ve prospěch pořadatele, pokud protest
bude uznán neoprávněným.. Proti rozhodnutí ředitele závodu není
jakéhokoliv odvolání....!!!!!!!!!!!
Vybraní jezdci budou po dojetí závodu podrobeni kontrole objemu motorů. V
případě překročení limitu budou ze závodu vyloučeni a nebudou
klasifikováni.
Start hlavního závodu je vypsán na 13,00 hod. Tento údaj je předběžný a
pořadatel jej může změnit v závislosti na průběhu přejímky apod.( o
zařazení do kategorií rozhoduje s konečnou platností vrchní rozhodčí v
přejímkové komisi !! ) Technická přejímka proběhne v čase určeném
pořadateli ve vyhrazeném prostoru hlavního technického komisaře před
formální přejímkou. Technickou přejímku provádí jeden hlavní a jeden
pomocný komisař. Motocykl, který projde technickou přejímkou a bude
splňovat pravidla závodu, bude označen nálepkou s vyznačením kategorie v
níž motocykl startuje. Tato nálepka nesmí být z motocyklu sejmuta do
vyhlášení výsledků závodu. Motocykl bez nálepky je automaticky vyřazen
ze závodu.
Pokud techničtí komisaři shledají při technické přejímce rozpor s
pravidly závodu, který jezdec do termínu ukončení technické přejímky
neodstraní, nebude motocykl připuštěn k závodu.
V případě nejednoznačnosti technických úprav motocyklu hlavní technický
komisař rozhodne s konečnou platností o zařazení do klasifikační
kategorie a o připuštění motocyklu k závodu.
Hlavní komisař je oprávněn nepřipustit motocykl k závodu, přestože bude
splňovat všechny předepsané technické parametry, přičemž komisař posoudí
provedení technických úprav nebo vybavení motocyklu jako nebezpečné pro
zdraví jezdce, ostatních jezdců nebo diváků.
Hlavní komisař nepřipustí k závodu motocykly, ze kterých budou unikat provozní kapaliny (benzin, olej ).
Proti jeho rozhodnutí hlavního komisaře není odvolání. Pokud jezdec
neprojde technickou přejímkou, bude mu vrácena jedna polovina
startovného.
Máte-li nějaké galerie či videa ze
Poslední změna: 17.05.2023
13.05.2023 - proběhl závod
novinky
pravidla
galerie
trať
plakát
30.8. 2021
Přesné umístění trati ZDE
Součástí seriálu závodů: Fichtl Cup Série 2022